• Empresa
  • Ludik Concilia: la solució per a les dones que busquen equilibrar feina i família

Ludik Concilia: la solució per a les dones que busquen equilibrar feina i família

La cooperativa catalana facilita la conciliació a organitzacions que busquen millorar l'assistència i participació de persones adultes en les seves activitats i esdeveniments

Silvia De Gregorio Ciudad i Kaiene Griffell Martínez, fundadores de Ludik Concilia | Cedida
Silvia De Gregorio Ciudad i Kaiene Griffell Martínez, fundadores de Ludik Concilia | Cedida
05 de Desembre de 2024
Act. 05 de Desembre de 2024

L'equilibri entre la feina i la vida familiar continua sent un dels desafiaments importants per a les dones treballadores. Segons una enquesta de l'Associació Jo No Renuncio, del Club de Malasmadres, el 87% de les dones espanyoles ha hagut de fer sacrificis en la seva vida laboral. Aquests inclouen una reducció de jornada en un 52%, amb la consegüent pèrdua salarial, i un 24% que ha sol·licitat una excedència. A més, el 21% ha renunciat a oportunitats de promoció, i el 20% ha canviat de feina per poder conciliar millor la seva vida professional i personal. Davant d’aquesta realitat, neix Ludik Concilia, una cooperativa que millora la qualitat de vida de les persones amb infants a càrrec, facilitant la conciliació. El seu objectiu és crear i gestionar espais de joc i cura infantil, oferint solucions per equilibrar la vida personal i professional.

 

Segons una enquesta de l'Associació Jo No Renuncio, del Club de Malasmadres, el 87% de les dones espanyoles ha hagut de fer sacrificis en la seva vida laboral

"El 2022, una amiga i jo vam decidir emprendre un projecte per millorar la vida de les dones. Vam investigar les necessitats de les dones del nostre entorn i vam identificar un problema comú: la manca de temps per fer el que volien, com formar-se, emprendre o fer esport. També vam notar que moltes es dedicaven molt temps a les cures, el que dificultava la gestió del seu temps. Així, vam enfocar el nostre projecte a resoldre aquests dos reptes”, explica a VIA Empresa Silvia De Gregorio Ciudad, cofundadora de ludikconcilia. Arran d’aquesta necessitat, De Gregorio Ciudad, juntament amb la seva sòcia Kaiene Griffell Martínez es van posar a treballar per ajudar a les famílies, especialment a les dones, a facilitar la disponibilitat de temps, i alhora, la conciliació de la vida personal, laboral, familiar i comunitària de les persones amb menors a càrrec.  

Espais regulars, itinerants i maletes de joguines viatgeres

Les emprenedores de Ludik Concilia van apostar per fomentar uns usos més responsables i igualitaris del temps, així com la corresponsabilitat dels equipaments públics i privats per facilitar espais de canguratge i lleure. Van rebre una subvenció de 70.000 euros de projectes singulars per entitats de l'economia social i solidària per provar la línia de negoci de serveis regulars. “Vam adonar-nos que en aquell moment va sortir la convocatòria i l'oportunitat d'aconseguir finançament, perquè començar sense capital no és el mateix que tenir una subvenció que t'ajudi a impulsar-ho. El primer espai regular el vam obrir al Centre Cívic Cotxeres de Sants el gener de 2023 gràcies a aquesta subvenció”, explica la cofundadora. A més, van rebre l’ajuda del programa Kit Digital, cofinançat pels fons Next Generation (UE), amb una aportació de 2.000 euros, que els va permetre crear la seva pàgina web.

 

De Gregorio Ciudad destaca que el seu projecte es fonamenta en tres pilars. El primer és els espais regulars, que ofereixen un servei continu de joc i cures infantils per a nens i nenes d'entre 3 i 12 anys, equipats amb material lúdic. El segon pilar són els espais itinerants, dirigits a organitzacions i empreses que realitzen sessions informatives, jornades, assemblees, reunions, etc., en horari no escolar. “Ens desplacem on es realitza l'esdeveniment i proporcionem un espai de joc i cura per a infants in situ per acollir les criatures de les persones assistents”, explica la cofundadora. L'últim pilar és la maleta de joguines viatgeres, un servei de canguratge integral per a esdeveniments de curta durada, on les professionals que acompanyen els infants porten una “maleta de joguines viatgeres”.

Objectiu: acabar el 2024 incrementant un 50% la facturació de l'any anterior

L'empresa, amb seu a Barcelona ja té tres espais regulars: un al Centre de Cultura de les Dones Francesca Bonnemaison, el servei de canguratge municipal amb l'Ajuntament de Sant Adrià del Besòs i el servei de canguratge municipal amb l'Ajuntament de Sant Pere de Ribes. "En els serveis d'espais itinerants, hi ha mesos en què tenim 4 o 5, i altres en què podem arribar a 8 o 10 serveis", explica la cofundadora. Tots els seus serveis inclouen professionals amb certificació en l'àmbit del lleure i l'educació, acompanyament i atenció directa a les criatures. A més, ofereixen ràtios baixes per garantir una atenció personalitzada segons dues franges d'edat: de 0-3 anys, un màxim de 4 infants per professional, i de 3-12 anys, un màxim de 10 infants per professional. "Sempre diem que ens adaptem a les necessitats i fem pressupostos segons on es realitzi l'esdeveniment", afegeix.

L'empresa emergent catalana està experimentant un creixement ràpid, amb un equip de sis persones i una facturació de 97.000 euros el 2023. "La nostra previsió és acabar el 2024 incrementant un 50% la facturació de l'any anterior", comenta la cofundadora, qui explica que estan buscant ampliar la seva presència en l’àmbit professional, especialment oferint espais regulars a les empreses i als esdeveniments que organitzen. "Volem proporcionar solucions per afrontar els reptes de conciliació de les empreses i els seus equips de treball", afegeix.

De Gregorio Ciudad: “Volem proporcionar solucions per afrontar els reptes de conciliació de les empreses i els seus equips de treball"

“A llarg termini, volem que la criança no impliqui renunciar al desenvolupament personal i professional de les persones amb infants. Aspirem a ser una entitat referent en la creació de serveis que promoguin usos del temps més sostenibles i equilibrats”, conclou.