• Empresa
  • Digitalització, sostenibilitat i disseny, protagonistes del Pick&Pack

Digitalització, sostenibilitat i disseny, protagonistes del Pick&Pack

El futur del 'packaging' ve marcat per l'aplicació de tecnologies exponencials i el requisit d'oferir solucions circulars amb menys plàstic d'un sol ús

Sessió inaugural del Pick&Pack 2023 | Cedida
Sessió inaugural del Pick&Pack 2023 | Cedida
Redacción VIA Empresa
Barcelona
26 d'Abril de 2023
Act. 26 d'Abril de 2023

El sector de l'embalatge creixerà en els pròxims quatre anys al voltant d'un 6% a l'Estat a causa de l'increment de l'e-commerce, el canvi dels hàbits de compra i la transformació dels nuclis familiars. Aquesta és una de les principals conclusions que s'extreuen de la primera jornada de Pick&Pack, l'esdeveniment boutique de referència per a professionals industrials que busquen solucions en envasament, picking i distribució, que ha obert aquesta setmana les portes a IFEMA Madrid.

Tal com s'ha destacat durant el primer dia de la fira, el creixement de la indústria del packaging vindrà marcat per tres macrotendències que tots els actors de la cadena de valor hauran de tenir en compte: la digitalització, la sostenibilitat i el disseny. 

Àlex Brossa: "El repte ara és fer sostenible un embalatge intel·ligent, que incorpora elements difícils d'aprofitar"

Àlex Brossa, director del Packaging Cluster, ha destacat el paper que guarden els envasos i les etiquetes amb l'alça del comerç electrònic, “ja que faciliten la protecció, tenen avantatges logístics i es pot desenvolupar un brànding més potent a través de l'embalatge”. A més, Brossa ha posat el focus a l'Smart packaging, que permet tenir més informació del producte i conservar-lo millor, tot i que ha subratllat que “el repte ara és fer sostenible un embalatge intel·ligent, que incorpora elements difícils d'aprofitar”.

Per la seva banda, Laura Peregrín, Head of Packaging a VMLY&R, ha subratllat la revolució tecnològica com a palanca per canviar la manera de produir i presentar els envasos: “La realitat augmentada crea elements interactius que milloren amb escreix l'experiència del client, la impressió digital ofereix una personalització directa al packaging que afegeix valor al producte, el metavers ens ajuda a testejar com funciona un nou disseny al punt de venda o els codis QR i la tecnologia NaviLens, ens donen informació del producte i fan que el packaging sigui més inclusiu”.

Peregrín ha explicat el paper de la intel·ligència artificial a la indústria, que es troba en un creixement exponencial a tots els sectors: "Al packaging ens és molt útil per saber el que pensen els consumidors, les seves preferències, dades de venda, i reduir el malbaratament en producció per tal de prendre millors decisions".