27
de Setembre
de
2016
Act.
27
de Setembre
de
2016
El grup cerveser líder al mercat espanyol Mahou San Miguel vol passar de l'actual 15% de les vendes a l'estranger al 20% l'any 2018 i ''l'única manera'' de complir amb aquest objectiu ha de ser per la via d'adquirir una companyia cervesera a l'estranger, segons ha manifestat Alberto Rodríguez, director general Mahou San Miguel, en una conferència a Esade.
Rodríguez ha reconegut que la companyia observa ''totes les oportunitats'' d'arreu del món, però que en aquests moments, després de la bona experiència de la compra el 2014 del 30% de la cervesa artesana Founders als Estats Units, la mirada està posada en el mercat de cervesa artesanal nord-americà, tot i que s'estudiaran totes les oportunitats.
En la relació amb internacionalització, Rodríguez ha subratllat que per créixer cal que la companyia consolidi l'expansió internacional, perquè en un mercat tan madur com l'Estat espanyol, no es poden esperar grans creixements de consum. Malgrat la limitació de creixement del mercat nacional, el director general del grup cerveser ha destacat que aquest estiu ha ''estat molt bo'' amb creixements de vendes tant en el sector de l'hoteleria com en l'alimentació.
El bon comportament del consum de cervesa aquest estiu s'ha registrat, assenyala, per la ''suma de diferents factors que han ajudat'' a l'increment de les vendes. Entre aquests, Rodríguez ha destacat les altes temperatures, el boom turístic, la millora ''lleu'' del mercat de treball, la reforma fiscal de l'any passat que ha deixat més recursos als ciutadans i finalment el repunt del consum.
En l'actualitat, el grup cerveser Mahou San Miguel comercialitza els seus productes -Mahou, San Miguel, Alhambra i Solan de Cabras- a 70 països d'arreu del món. El primer mercat exportador de la companyia és el Regne Unit.
Rodríguez també s'ha referit al nou pla estratègic que ha de cobrir l'actuació de la companyia a partir del 2018. En aquest sentit, el director general ha reconegut que en aquests moments aquest pla estratègic s'està elaborant i que la previsió és presentar-lo abans de l'estiu de l'any vinent. Aquest pla ha der servir que consolidar la línia de ''transformació i creixement'' que la companyia ha desplegat aquests últims anys.
L'empresa 100% familiar Mahou San Miguel va tancar l'exercici del 2015 amb una facturació de 1.177 milions d'euros, amb un creixement del 2,1% en relació amb el 2014. El benefici net del grup es va situar en 187 milions, amb un increment de l'11,5% i el volum d'inversions va sumar 77 milions, el 18% més que el 2014.
Rodríguez ha reconegut que la companyia observa ''totes les oportunitats'' d'arreu del món, però que en aquests moments, després de la bona experiència de la compra el 2014 del 30% de la cervesa artesana Founders als Estats Units, la mirada està posada en el mercat de cervesa artesanal nord-americà, tot i que s'estudiaran totes les oportunitats.
En la relació amb internacionalització, Rodríguez ha subratllat que per créixer cal que la companyia consolidi l'expansió internacional, perquè en un mercat tan madur com l'Estat espanyol, no es poden esperar grans creixements de consum. Malgrat la limitació de creixement del mercat nacional, el director general del grup cerveser ha destacat que aquest estiu ha ''estat molt bo'' amb creixements de vendes tant en el sector de l'hoteleria com en l'alimentació.
El bon comportament del consum de cervesa aquest estiu s'ha registrat, assenyala, per la ''suma de diferents factors que han ajudat'' a l'increment de les vendes. Entre aquests, Rodríguez ha destacat les altes temperatures, el boom turístic, la millora ''lleu'' del mercat de treball, la reforma fiscal de l'any passat que ha deixat més recursos als ciutadans i finalment el repunt del consum.
En l'actualitat, el grup cerveser Mahou San Miguel comercialitza els seus productes -Mahou, San Miguel, Alhambra i Solan de Cabras- a 70 països d'arreu del món. El primer mercat exportador de la companyia és el Regne Unit.
Rodríguez també s'ha referit al nou pla estratègic que ha de cobrir l'actuació de la companyia a partir del 2018. En aquest sentit, el director general ha reconegut que en aquests moments aquest pla estratègic s'està elaborant i que la previsió és presentar-lo abans de l'estiu de l'any vinent. Aquest pla ha der servir que consolidar la línia de ''transformació i creixement'' que la companyia ha desplegat aquests últims anys.
L'empresa 100% familiar Mahou San Miguel va tancar l'exercici del 2015 amb una facturació de 1.177 milions d'euros, amb un creixement del 2,1% en relació amb el 2014. El benefici net del grup es va situar en 187 milions, amb un increment de l'11,5% i el volum d'inversions va sumar 77 milions, el 18% més que el 2014.