• Empresa
  • Mango estrena una col·lecció de bijuteria en 3D

Mango estrena una col·lecció de bijuteria en 3D

La companyia elabora una conjunt de 10 peces amb què afavoreix la fabricació de complements en un sistema de zero residus

Una de les noves peces de bisuteria de Mango impreses en 3D | Mango
Una de les noves peces de bisuteria de Mango impreses en 3D | Mango
Redacció VIA Empresa
Barcelona
11 de Febrer de 2020

Mango llança una col·lecció càpsula de bijuteria realitzada a través de la impressió 3D. Segons informen en un comunicat, la col·lecció, composta per 10 peces, estarà disponible a partir de l'11 de febrer online així com en 30 botigues físiques seleccionades a Espanya, el Regne Unit, França, Itàlia, Alemanya, Irlanda, Suïssa, Àustria i Portugal.

 

Es tracta de la primera vegada que aquesta tècnica d'impressió 3D és utilitzada per produir una col·lecció sostenible a aquesta escala. Les peces estan compostes per materials sostenibles en un 90%, combinant, per exemple, bedoll, PLA, terracota, plàstics d'origen vegetal biodegradables, fustes i ceràmiques.

 

La col·lecció s'ha elaborat en col·laboració amb l'empresa Comme Donis Machines, referent en producció de moda sostenible a través de la impressió 3D. Aquest sistema de producció mitjançant impressió 3D afavoreix la fabricació de complements en un sistema de zero residus.

Sostenibilitat innovadora

El procés de producció ha constat de diferents fases. Després dels dissenys realitzats per Mango, les peces s'han modelat en 3D per a, després, laminar-les també en 3D i així poder produir "en sèrie" peces artesanals. Cada peça necessita un temps d'impressió en 3D d'entre 30 i 60 minuts.

D'altra banda, el procés de postproducció és clau en aquesta col·lecció. Cada una de les peces ha estat treballada manualment per un artesà per aplicar-hi un últim procés de poliment en ceràmica que les segella.

Amb aquest projecte, en què s'uneixen la més alta tecnologia amb l'artesania, Mango ha volgut reforçar el seu compromís amb la sostenibilitat i, alhora, conjumina aquest concepte amb la innovació, clau per al desenvolupament de les col·leccions.