Mango ha registrat pèrdues milionàries el primer any de pandèmia. La covid-19 ha obligat a aplicar restriccions, entre les quals han destacat el tancament parcial o total de comerços a tot el món. Això ha portat a la firma de moda catalana a perdre 110 milions d'euros, una xifra que contrasta amb els beneficis de 41 milions de l'any anterior. Les vendes online han crescut àmpliament, també com a conseqüència del coronavirus, però aquest impuls no ha estat suficient per contrarrestar la caiguda de la facturació a les botigues físiques.
La facturació total del 2020 ha estat de 1.842 milions d'euros, un 21,5% menys que l'any anterior. Mentre els ingressos als establiments físics s'ha reduït un 43%, les vendes en el canal online han augmentat un 36%, fins arribar als 766 milions d'euros, per sota de les previsions de 800 milions que feia l'empresa al novembre. Aquestes dades suposen que l'ecommerce ha representat aquest any passat un 42% del total de la facturació de la companyia, segons ha informat l'empresa a través d'un comunicat.
El CEO de Mango, Toni Ruiz, ha admès que "hem viscut un any absolutament excepcional i imprevist per a tots". Ruiz considera que el pes del canal online és "una dada extraordinària al nostre sector i un grana avantatge competitiu per a la nostra companyia". De cara al 2021, les previsions de la firma inclouen facturar 1.000 milions d'euros amb les vendes per internet.
L'empresa distingeix quatre períodes diferents del 2020. Entre gener i febrer, la situació de normalitat va anar acompanyada d'un augment del 8% de les vendes de la companyia. Entre març i juny, l'arribada dels confinaments a nivell global va provocar el tancament de bona part de les botigues de Mango i el comerç electrònic va representar un 93% del total de vendes de la companyia. Durant aquests mesos, els ingressos totals van reduir-se un 50%. De cara a l'estiu i fins a l'octubre, hi va haver una època que l'empresa qualifica de "recuperació", en què gairebé la totalitat d'establiments van poder obrir amb certa normalitat i les vendes van situar-se un 6% per sota de l'any 2019. Finalment, entre novembre i desembre es van reactivar les restriccions i el canal online de Mango va tornar a prendre força de cara al black friday i Nadal.
L'ebitda s'ha situat als mateixos nivells que el 2019, 193 milions d'euros. Tot i així, Ruiz ha puntualitzat que ha estat gràcies a l'aplicació de les normes comptables NIFF 16. Si no hagués estat així, l'ebitda s'hauria situat en 24 milions d'euros el 2020. Mango ha reduït el deute net bancari per cinquè any consecutiu, dels 194 als 156 milions d'euros (un 20% menys).
L'impacte directe de la pandèmia ha deixat les 2.220 botigues de Mango a tot el món tancades una mitjana de 70 dies durant el 2020. A més, durant el moment més àlgid de la covid-19, un 80% de la plantilla de l'empresa va estar afectada per un ERTO -o alternatives similars en altres països-.