• Empresa
  • Mango ven més però registra 35 milions d'euros de pèrdues

Mango ven més però registra 35 milions d'euros de pèrdues

La cadena de moda factura 2.233 milions d'euros, gairebé un 2% més que l'any anterior

La botiga de Mango de les Rambles de Barcelona
La botiga de Mango de les Rambles de Barcelona
Redacció VIA Empresa
Barcelona
09 d'Agost de 2019

La cadena de moda Mango ha tancat l'exercici 2018 amb unes pèrdues de 35 milions d'euros, dos més que l'any anterior, malgrat haver augmentat les seves vendes un 1,8%, fins a aconseguir els 2.233 milions d'euros.

 

L'ebitda de la companyia ha passat de 115 a 135 milions d'euros, un 17% més, en un any en què la firma ha invertit 57 milions d'euros per accelerar la seva transformació digital.

 

En 2018 l'empresa catalana també ha aconseguit reduir el seu deute financer net fins als 315 milions d'euros, la meitat que fa dos anys. A més, al desembre de 2018 va signar un acord de refinançament fins a l'any 2023, la qual cosa li permet uns terminis d'amortització més còmodes.

El director general de Mango, Toni Ruiz, ha destacat en un comunicat que, malgrat l'entorn "complex", els clients han valorat bé les col·leccions i això els ha permès augmentar les vendes, "cosa que no havia ocorregut en anys anteriors".

"Gràcies a això, hem aconseguit un resultat d'explotació equilibrat i el nostre ebitda ha crescut, la qual cosa ens permetrà complir amb el nostre pla estratègic i també seguir reduint deute i despeses financeres", ha assenyalat Ruiz, que va ser nomenat director general al novembre de l'any passat.

El 77% dels ingressos de Mango procedeixen ja de l'activitat internacional, mentre que el 23% restant correspon al mercat espanyol, que segueix sent el primer en vendes.

Segons Ruiz, la tendència a l'alça en les vendes de Mango s'ha mantingut durant el primer semestre de 2019, amb un augment de més de 50 milions d'euros respecte al mateix període de l'any anterior, la qual cosa ha qualificat com "una dada excel·lent".

On Mango ha registrat un creixement més acusat ha estat en la venda online, que en 2018 s'ha incrementat un 31%, fins a aconseguir els 445 milions d'euros, el 20% del total de la facturació.

Mango tenia previst aconseguir aquest objectiu a finals de 2020, per la qual cosa ara es planteja que les vendes a través d'internet representin el 25% en 2019 i el 30% el 2020.

La cadena que presideix Isak Andic està actualment present en 110 països i la venda online en més de 80. Per atendre la venda a internet, la marca compta amb vuit magatzems logístics a tot el món, que seran nou en el mes de setembre, quan estiguin operatives les noves instal·lacions de Mèxic.

El 2018, el web de Mango va superar els 555 milions de visites i les compres a través de dispositius mòbils van assolir el 54% del total.

Durant l'últim any Mango ha seguit reorganitzant el seu parc de botigues, encara que la superfície de venda s'ha mantingut estable, amb 817.000 metres quadrats i 2.813 botigues, set menys que el 2017.

En aquest primer semestre la firma ha anunciat acords amb socis comercials en països com la Xina (Hangzhou Jingzhe Clothing), Canadà (Hudson's Bay) i Estats Units (Macy's) que contemplen tant la venda online a través dels seus portals com l'obertura de botigues físiques en aquests països.