Miguel Puchol Garí, de 32 anys, està aixecant un imperi gastronòmic a la part alta de Barcelona. Amb els seus sogres, fa vuit anys va reobrir Mantequerías Pirenaicas, que ja suma cinc locals; i ara, amb el seu amic Gabriel Rodrigo, pilot de Moto2, posarà en marxa l’hamburgueseria Two Patties, amb la intenció de crear una xarxa de restaurants que no tindrà res a veure un amb l’altre.
Mantequerías Pirenaicas és una referència dels esmorzars gourmet i, sobretot, de les truites, que passen per ser de les millors de la ciutat però no, precisament, les més barates. Amb 66 anys d’història en el número 460 del carrer Muntaner, quan la família que se’n feia càrrec va deixar el negoci el 2014, els propietaris de l’edifici –els sogres de Miguel Puchol– van escoltar diverses propostes i, com que cap els va fer el pes, van decidir posar-se al capdavant. Això sí, amb una proposta actualitzada que aposta per la qualitat en el producte i l’elaboració.
En aquests moments, Mantequerías Pirenaicas SL gestiona cinc locals: el buc insígnia (Muntaner, 460), una botiga per comercialitzar els seus productes i des de la qual centralitzen el negoci de delivery (Madrazo, 137), una parada en el Mercat de Galvany, la pizzeria L’italiano Perso (Homer, 18) i, des d’octubre de 2019, també s’encarreguen del restaurant de l’elitista Cercle del Liceu. Compten amb una quarantena d’empleats.
Miguel Puchol indica que, amb la pandèmia, “vam demostrar que estàvem aquí per lluitar”. Aleshores van entrar en el delivery, un canal que en l’actualitat genera tants ingressos com la botiga principal.
Ara està a punt d’iniciar una nova aventura empresarial. Amb el seu amic Gabriel Rodrigo han constituït la societat Sold Out Burguers SL, de la qual en són socis i administradors solidaris. Rodrigo, de 26 anys, ha deixat de competir en Moto2 per centrar-se en el negoci de la restauració.
El director de Mantequerías Pirenacias i el pilot de motos Gabriel Rodrigo creen Sold Out Burguers, una nova xarxa de restaurants
Puchol precisa que amb Sold Out Burguers tenen la intenció de crear una “xarxa” de restaurants “amb marques i conceptes gastronòmics diferents”. El primer establiment serà l’hamburgueseria Two Patties, com s’anomenen en anglès les peces de carn picada que es posen a la planxa. Obrirà a principis de març en el número 51 del carrer Guillem Tell.
Assenyalen que busquen “una carta senzilla on el producte sigui el protagonista”. Per aquest motiu, només elaboraran un tipus d’hamburguesa, però amb carn de la màxima qualitat. Fugen de les “connotacions negatives” del fast food. Afegeix que darrere el nom de l’empresa Sold Out (exhaurit, en anglès) hi ha una declaració de principis: limitar la producció per garantir la qualitat. Puchol assegura que “no vendré una cosa de la qual no em senti orgullós”.
Si bé comencen amb una hamburgueseria, això no vol dir que els següents restaurants també ho siguin. Puchol indica que es proposen obrir més negocis, “amb apostes gastronòmiques diverses, marques diferents, amb un producte senzill però de qualitat”. Avança que tenen “un parell” de projectes que materialitzaran en funció del local que trobin.
Fins ara, tots els establiments de Mantequerías i Sold Out estan situats a la part alta de Barcelona, amb l’excepció del servei de restaurant del Cercle del Liceu. De moment, no es plantegen sortir de la ciutat.