
El grup Rodilla, un dels principals grups d'alimentació i restauració moderna de l'estat, engloba les marques Rodilla, Café de Indias, Café Jamaica i Cafés Garriga i està controlat pel grup Damm des del gener del 2012, moment en què va María Carceller va assumir-ne la direcció. Germana del president del Grup Damm, Demetrio Carceller, la CEO del grup Rodilla hi ha portat la seva experiència prèvia en altres grans grups del sector, com Pepsico i McDonald's.
Carceller es va llicenciar en Empresarials per la European Business School i compta amb un Programa Postgrau de Desenvolupament de Directius (PDD) per l'IESE. La seva trajectòria es va iniciar com a manager a les àrees comercial i de màrqueting de diverses companyies del sector de l'alimentació com ara Yoplait o Bodegas y Bebidas S.A.
Dels vint anys d'experiència en aquest àmbit, n'ha passat vuit a Pepsico, on va entrar després del seu pas per McDonald's. Dues multinacionals, curiosament, amb força presència de dones directives. "L'alimentació és un sector molt dinàmic i intuïtiu, i potser això afavoreix les dones, perquè s'ha de tenir molta sensibilitat per dirigir-se al consumidor", afirmava María Carceller en una entrevista al diari Expansión.
Des de la seva arribada al grup Rodilla, Carceller ha liderat el procés de canvi de marca de totes les firmes d'aquest grup, destinat a atraure un públic més jove. Abans, però va haver-se de fer càrrec del tancament d'una sèrie de locals que no eren rentables i de replantejar-se el model de negoci.
La consellera delegada de Rodilla ha aplicat a la gestió del grup el mètode d'estructurar i analitzar el negoci que va aprendre de McDonald's. Com també es va emportar de la multinacional americana la idea de fer passar a tots els empleats per algun dels restaurants: ella mateixa també ho va fer, al Rodilla de Callao. "I llavors te n'adones de moltes coses que fan falta", explica.
Amb aquesta experiència al darrera, es mostra ara satisfeta dels canvis que es porten a terme a Rodilla, Jamaica i Cafè de Indias: "Els resultats estan sent molt positius i millors de l'esperat. Tots els establiments amb la nova imatge han crescut en vendes, facturació i tràfic d'una manera significativa, demostrant que la nova estratègia del grup està alineada amb allò que demana el consumidor actual", afirma en un comunicat facilitat pel grup.