• Empresa
  • Maria Segarra, la unió del comerç

Maria Segarra, la unió del comerç

La Fundació Barcelona Comerç ha reconegut a la directora del Departament de Competitivitat i Formació de la Cambra de Bacelona en el seu sopar anual

Maria Segarra, directora de Formació de la Cambra de Barcelona
Maria Segarra, directora de Formació de la Cambra de Barcelona
04 de Juliol de 2013
Act. 03 d'Abril de 2014
Des que el 1992 Maria Segarra va iniciar la seva trajectòria professional, sempre ha estat lligada al món del comerç. Primer, en pràctiques a la Cambra de Comerç Barcelona, després com a assessora de diverses empreses de retail i des del 98, de nou en la institució barcelonina. 20 anys vivint el dia a dia d'un comerç que ha canviat de cares i de formes i que s'ha adaptat al creixement d'una ciutat que ara és una marca mundial. Aquest dimecres, va rebre el Premi Fundació Barcelona Comerç.  "Em prenc aquest premi com un reconeixement al treball diari al seu costat i a la coherència i dinamisme que aporta la Cambra en els seus projectes", explica la directora del Departament de Competitivitat i Formació.

Segarra assegura que el treball de la Cambra ha canviat molt en els últims 15 anys donat el context econòmic. "Abans teníem capacitat per professionalitzar la gestió dels comerços, crear plans de màrqueting i dinamitzar-los, mentre que ara ens centrem més en la prestació de serveis, assessorament en innovació i en estar al dia de les iniciatives que poden beneficiar al sector".

Marca Barcelona
En el discurs d'agraïment, la premiada recomanava aprofitar "el lideratge de la marca Barcelona", tot i que té una doble vessant. "Sens dubte és una oportunitat, però estar sota una marca genera una gran pressió, ja que obliga a fer les coses molt bé per estar a l'alçada", destaca Segarra.

Tot i això, considera que els comerços dels diversos eixos comercials de la ciutat han de fer un esforç per aconseguir atraure més i més visitants a les zones menys cèntriques. "Els consumidors interns tenen cada cop menys capacitat de consum, però cada cop rebem més turistes disposats a gastar; ara mateix estan al centre, pel que cal posar-se les piles per a que vagin també als barris".

Tots a una
La innovació i la professionalització en la gestió no han estat les úniques claus que ha detectat Segarra durant la seva trajectòria per superar les dificultats. També menciona el treball de les entitats, a qui recomana deixar enrere interessos individuals per crear projectes comuns. "Fundació Barcelona Comerç és un exemple, ja que uneix els 16 eixos comercials de la ciutat, que tenen els seus projectes propis, però que formen un col·lectiu amb objectius en comú".