• Empresa
  • Mark Fields, el volant de Ford

Mark Fields, el volant de Ford

L'actual director d'operacions és l'escollit per rellevar Alan Mulally a la presidència de Ford, que aposta per la promoció interna

Mark Fields
Mark Fields
15 de Maig de 2014
Act. 15 de Maig de 2014

L'empresa automobilística Ford ha aconseguit redreçar amb èxit el seu camí durant els darrers anys. El repte de Mark Fields (Brooklyn, Nova York, 1961) un cop assumeixi la presidència de l'empresa, serà com a mínim mantenir els bons registres obtinguts pel seu predecessor, Alan Mulally.

De fet, Fields ja ha anunciat que seguirà el camí marcat pel pla One Ford impulsat per Mulaly, que ha permès passar de comercialitzar sis marques a operar només amb dues: Ford i Lincoln. A més, l'empresa ha ontingut durant el 2013 un benefici de 7.155 milions de dòlars, que contrasten amb els 12.600 milions de dòlars de pèrdues que suportava quan Alan Mulally va accedir a la presidència.

Responsabilitat de marca 
Mark Fields es va graduar en Econòmiques a la Rutgers University, i va obtenir posteriorment un MBA a Harvard. Abans del màster en administració d'empreses, però, Fields ja va viure una primera experiència professional a IBM.

El directiu nord-americà porta 25 anys a Ford, on hi va accedir el 1989. Dins l'empresa automobilística ha ocupat diverses responsabilitats al llarg de tots aquests anys, com les operacions a l'Argentina o el control de marques relacionades amb el grup com Mazda.

Directiu de luxe 
A més, Fields ha estat president del Premier Automotive Group, la unitat de luxe de Ford que engloba marques com Lincoln, Aston Martin, Jaguar o Volvo. Aquesta experiència amb obligació de córrer món el va situar com un dels directius més destacats de la companyia, i a finals del 2005 tornava a instal·lar-se de nou als Estats Units.

Fields va passar a dirigir el negoci a tota Amèrica just abans de l'arribada de Mulally a la presidència, i va ser un dels pocs que no es va veure afectat per la gran reestructuració impulsada pel nou president.

La responsabilitat al capdavant del negoci al continent americà va durar fins al 2012, quan Mark Fields va ser nomenat director d'Operacions. Ara completa l'ascens assolint el càrrec de president, que compaginarà amb el de conseller delegat i el seient al Consell d'Administració.