No totes les marques es valoren de la mateixa manera. Energia, automoció, roba, assegurances o bancs? A Catalunya, Gas Natural Fenosa ha liderat el 2017 amb més de 3.513 milions d'euros, segons el rànquing BrandZ realitzat per Kantar Millward Brown especialitzada en equitat i valoració de marca.
La segueixen les cadenes de roba: Massimo Dutti (2.279 MEUR), Stradivarius (1.652 MEUR) i Bershka (1.490 MEUR). I encara dins el top 5 i com a primer banc català s'hi troba CaixaBank amb 982 milions d'euros. Per últim, Mango (958 MEUR), Catalana Occident (608 MEUR), Banc Sabadell (382 MEUR) i Seat (195 MEUR) completen la classificació.
Dins el conjunt d'Espanya, la marca més ben valorada és Zara (20.234 MEUR) per la seva revolució del comerç minorista que ja exporta en 93 mercats d'arreu del món. La segueixen: Movistar (17.717 MEUR), Santander (7.087), BBVA (6.364 MEUR) i Iberdrola (4.269 MEUR).
Des de Kantar es detalla que les marques classificades compleixen els següents criteris: la marca va ser originalment creada per una empresa catalana/espanyola i pertany a una empresa comercialitzada i amb recursos financers públics. Tot plegat, combina dades de Bloomberg amb opinions de més de 35.000 consumidors espanyols des de 2007.