En un món tan tecnològic com l'actual, el màrqueting digital es posiciona, cada vegada més, com la millor eina per al desenvolupament empresarial. I Miguel Florido, director de l'Escola Màrqueting and Web, vol ajudar a impulsar el teixit empresarial de la Comunitat Valenciana a través del màrqueting digital, una tasca encara pendent per una part de l'ecosistema valencià. De fet, segons el Pla Estratègic de la Indústria Valenciana (PEIV) 2008-2023, les empreses valencianes “necessiten incorporar elements en les seves estratègies dirigits a emfatitzar i promocionar noves tendències”, entre els quals s'inclou el màrqueting digital, com a eina per a millorar i desenvolupar estratègies que busquen l'acostament al consumidor final (engagement).
“La necessitat d'impulsar el teixit empresarial valencià a través del màrqueting digital és evident. Aquesta eina estratègica del màrqueting s'ha consolidat com l'element clau per a ajudar a créixer a les pimes i startups valencianes en altres mercats, a escala global i sense barreres”, afirma Florido. En aquesta línia, recentment s'ha celebrat el DSM València, un esdeveniment presencial i gratuït, amb un enfocament pràctic, envers aquesta disciplina, organitzat per Florido.
En ell van participar grans professionals del món del màrqueting digital, social media, marca personal, copywriting i negocis digitals, que van compartir les seves experiències amb el públic. Miguel Ángel Trabado, expert en transformació digital, va donar les claus per a dissenyar una estratègia de màrqueting digital efectiva; la ponència de Leti Grijó, formadora en màrqueting digital, va estar enfocada en la creació continguts per guanyar visibilitat i conversió a xarxes socials com Tik Tok, Instagram, Twitter i Linkedin; Hugo López, director de paid media en Widitrade, va mostrar exemples de campanyes publicitàries a les quals qualsevol negoci hauria d'invertir per vendre amb Facebook i Instagram Ads; Fernando Rubio, professor i autor del llibre Google Data Studio, va parlar de “la importància de la rellevància”, donant pautes per a escriure textos que ajuden a posicionar una marca, guanyant en credibilitat, confiança i legitimitat, usant eines com el copywriting estratègic, el storytelling i el neuromarketing; el prestigiós professor Jesús Alonso Gallo va demostrar que els coneixements en màrqueting digital són “els més importants per a convertir-nos en emprenedors conscients i augmentar la probabilitat d'èxit en els nostres projectes; i la doctora en psicopedagogia Ángela Serrano va parlar sobre l'èxit personal i professional explicant que “només nosaltres tenim la clau del que volem ser, i la millor manera de predir el futur és creant-lo tu mateix cada dia amb les teues accions”.