• Empresa
  • Mat Holding millora les vendes i factura 241 milions d’euros

Mat Holding millora les vendes i factura 241 milions d’euros

L’empresa incrementa la facturació tant al mercat interior com a l’estranger

El conseller delegat de Mat Holding, Pau Relat | Cedida
El conseller delegat de Mat Holding, Pau Relat | Cedida
Europa Press
Barcelona
07 de Març de 2018

El grup Mat Holding, especialitzat en solucions per a la protecció de cultius, el reg agrícola, la conducció i el tractament d'aigua, ha tancat l'exercici 2017 amb una facturació de 240,6 milions d'euros, la qual cosa suposa un increment del 7,4% respecte a l'any anterior.

 

Aquesta millora de les vendes prové tant de l'exterior, concentrant un 53% del total amb 127,9 milions d’euros, com de les vendes al mercat espanyol, que han sumat 112,7 milions d'euros, el 47% del total de la facturació.

Per estructura de negoci, la divisió d'aigües ha generat unes vendes totals de 130,8 milions d’euros, mentre que la divisió fitosanitària ha aconseguit una facturació de 109,7 milions d’euros.

 

Amb un increment en les seves vendes del 17%, la divisió d'aigües segueix incrementant el seu pes en el conjunt del grup gràcies a l'adquisició al juliol del 60% del Grup Industrial Vicente Canales, empresa radicada a Montsó (Osca), especialitzada en l'àmbit de la filtració i el tractament de l'aigua.

D’aquesta manera, tal com afirma l’empresa en un comunicat, l’augment de la facturació del grup reforça la tendència positiva dels darrers anys gràcies a una estratègia basada en la combinació de creixement orgànic i inorgànic i a la culminació d’adquisicions complementàries amb la resta de la seva oferta.

Incrementar la facturació el 2018

El conseller delegat de Mat Holding, Pau Relat, ha declarat que la previsió per aquest any és incrementar la facturació en un 10% respecte al 2017, amb la qual cosa la companyia avança cap a l'objectiu d'aconseguir els 300 milions d’euros el 2020.

L'empresa amb seu a Parets del Vallès ha doblat la seva xifra de negocis en els últims set anys, ja que el 2010 va facturar 117 milions d'euros, dels quals només el 28% corresponien al negoci en l'exterior, enfront del 53% actual.

Relat ha manifestat que el pla estratègic de la companyia passa per intensificar la seva internacionalització, i preveu que, a mitjà termini, les vendes en l'exterior passin a representar entre el 70% i el 75% del total a causa del creixement que s'espera.

Per aquest any, l'empresa té pressupostats 10 milions d'euros per a inversions ordinàries, però no descarta també un creixement a través d'adquisicions, tant a Espanya com a l'estranger, en funció de les oportunitats.