24
de Gener
de
2017
Act.
24
de Gener
de
2017
La cadena nord-americana McDonald's ha registrat un benefici net de 4.686,5 milions de dòlars (4.369 milions d'euros) al tancament de 2016, la qual cosa representa un increment del 3% pel que fa a l'any anterior, segons ha informat en un comunicat.
La xifra de negoci del gegant del menjar ràpid ha assolit en el conjunt de l'exercici fiscal els 24.621,9 milions de dòlars (22.957 milions d'euros), un 3% menys que el 2015, encara que en dades comparables -que exclouen l'impacte del canvi de divisa i mantenen constant la grandària de la companyia- les vendes a nivell global han pujat un 3,8%, el seu major increment interanual des de 2011.
El president i conseller delegat de la companyia, Steve Easterbrook, ha comentat referent als comptes anuals que els canvis introduïts en la cadena el 2016 han "assentat les bases" per al creixement de llarg termini de McDonald's.
"Els nostres esforços han donat lloc a una companyia més racionalitzada i concentrada que ha generat uns resultats trimestrals i anuals sòlids que inclouen el major creixement global de vendes comparables des de 2011", ha afegit Easterbrook.
En el quart trimestre de l'exercici, McDonald's ha obtingut un benefici net de 1.193,4 milions de dòlars (1.113 milions d'euros), un 1% menys que en el mateix període de 2015, mentre que la facturació global ha caigut un 5%, fins a 6.028,9 milions de dòlars (5.621 milions d'euros).
En termes comparables, les vendes comparables entre els mesos d'octubre i desembre han disminuït un 1,3% a Estats Units, mentre que s'han incrementat un 2,8% en la divisió internacional de McDonald's.
Canvi de recepta
La cadena de restaurants ha alterat per primera vegada en 50 anys la recepta de la seva popular hamburguesa Big Mac.
La nova fórmula serà sotmesa al veredicte dels paladars dels visitants. El Big Mac estarà disponible en dues receptes. La primera de les versions reduirà la grandària del Big Mac i perdrà una capa de pa. La segona fórmula superarà en les seves dimensions al Big Mac tradicional: el seu valor energètic arribarà a les 860 quilocalories.
Els analistes creuen que amb aquesta estratègia els restaurants aconseguiran nous clients. Un estudi intern de McDonald's del 2016 ha revelat que solament el 20% dels adolescents havia provat la coneguda hamburguesa almenys un cop a la vida.
La xifra de negoci del gegant del menjar ràpid ha assolit en el conjunt de l'exercici fiscal els 24.621,9 milions de dòlars (22.957 milions d'euros), un 3% menys que el 2015, encara que en dades comparables -que exclouen l'impacte del canvi de divisa i mantenen constant la grandària de la companyia- les vendes a nivell global han pujat un 3,8%, el seu major increment interanual des de 2011.
El president i conseller delegat de la companyia, Steve Easterbrook, ha comentat referent als comptes anuals que els canvis introduïts en la cadena el 2016 han "assentat les bases" per al creixement de llarg termini de McDonald's.
"Els nostres esforços han donat lloc a una companyia més racionalitzada i concentrada que ha generat uns resultats trimestrals i anuals sòlids que inclouen el major creixement global de vendes comparables des de 2011", ha afegit Easterbrook.
En el quart trimestre de l'exercici, McDonald's ha obtingut un benefici net de 1.193,4 milions de dòlars (1.113 milions d'euros), un 1% menys que en el mateix període de 2015, mentre que la facturació global ha caigut un 5%, fins a 6.028,9 milions de dòlars (5.621 milions d'euros).
En termes comparables, les vendes comparables entre els mesos d'octubre i desembre han disminuït un 1,3% a Estats Units, mentre que s'han incrementat un 2,8% en la divisió internacional de McDonald's.
Canvi de recepta
La cadena de restaurants ha alterat per primera vegada en 50 anys la recepta de la seva popular hamburguesa Big Mac.
La nova fórmula serà sotmesa al veredicte dels paladars dels visitants. El Big Mac estarà disponible en dues receptes. La primera de les versions reduirà la grandària del Big Mac i perdrà una capa de pa. La segona fórmula superarà en les seves dimensions al Big Mac tradicional: el seu valor energètic arribarà a les 860 quilocalories.
Els analistes creuen que amb aquesta estratègia els restaurants aconseguiran nous clients. Un estudi intern de McDonald's del 2016 ha revelat que solament el 20% dels adolescents havia provat la coneguda hamburguesa almenys un cop a la vida.