22
de Maig
de
2015
Act.
22
de Maig
de
2015
El Grup Godó i Mediaset han fet públic l'acord pel qual la segona adquireix el 40% del capital social d'Emissions Digitals de Catalunya, propietat del primer, un cop han rebut el vistiplau de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) i del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC).
En virtut de la transacció, ambdues companyies estableixen una aliança estratègica per al desenvolupament comercial i de continguts del canal 8TV. Carlos Godó, conseller delegat del Grup Godó, ha manifestat que l'acord permet continuar impulsant el desenvolupament de la televisió privada de Catalunya, potenciant la producció pròpia de continguts.
El canal privat català es posa en mans del gegant espanyol perquè resolgui l'assignatura pendent de la publicitat. 8TV és encara deficitària i es creu que l'aliança li permetrà comptar amb uns ingressos rellevants per part d'anunciants de Madrid als quals té difícil accedir-hi directament. En canvi, Mediaset sí que disposa de bona relació amb les grans firmes, en controlar vora un 45% del mercat publicitari televisiu espanyol.
El 40% de les accions permetran a Mediaset prendre decisions operatives sobre el canal català. Una de les conseqüències previsibles és que podrà col·locar part de la seva producció a 8TV o obrir finestres en català d'algun dels drets esportius que controla, com ara el motociclisme. Això permetria al canal del Grupo Godó millorar l'audiència i sortir del 3,6% en què, dècimes amunt o avall, està estancat.
En virtut de la transacció, ambdues companyies estableixen una aliança estratègica per al desenvolupament comercial i de continguts del canal 8TV. Carlos Godó, conseller delegat del Grup Godó, ha manifestat que l'acord permet continuar impulsant el desenvolupament de la televisió privada de Catalunya, potenciant la producció pròpia de continguts.
El canal privat català es posa en mans del gegant espanyol perquè resolgui l'assignatura pendent de la publicitat. 8TV és encara deficitària i es creu que l'aliança li permetrà comptar amb uns ingressos rellevants per part d'anunciants de Madrid als quals té difícil accedir-hi directament. En canvi, Mediaset sí que disposa de bona relació amb les grans firmes, en controlar vora un 45% del mercat publicitari televisiu espanyol.
El 40% de les accions permetran a Mediaset prendre decisions operatives sobre el canal català. Una de les conseqüències previsibles és que podrà col·locar part de la seva producció a 8TV o obrir finestres en català d'algun dels drets esportius que controla, com ara el motociclisme. Això permetria al canal del Grupo Godó millorar l'audiència i sortir del 3,6% en què, dècimes amunt o avall, està estancat.