El 49,6% de les llars espanyoles amb accés a internet han consumit contingut audiovisual sota demanda mitjançant plataformes com HBO, Netflix o Fimin durant el darrer trimestre de 2020. Segons les dades del Panel de Llars de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència, el consum de continguts per serveis d'streaming ha registrat un augment del 23% interanual l'any del confinament. Així, un 53% dels espanyols declaren consumir continguts en línia com a mínim un cop a la setmana, amb preferència pels vídeos curts.
El servei més utilitzat ha estat, però, el de missatgeria. Un 82,7% dels usuaris amb smartphones declaren fer servir aplicacions de xat en línia. WhatsApp s'erigeix en la gran dominant d'aquest entorn, amb un 91,8% dels usuaris. De lluny la segueixen aplicacions com Instagram (22,2%), Facebook Messenger (21,7%) o Telegram, que ja està present més del 10% dels telèfons intel·ligents de l'Estat.
En un any en què les videotrucades s'han popularitzat, WhatsApp ha estat també el servei que ha concentrat més usuaris, amb un 66% dels que n'ha fet alguna. També a una distància considerable apareixen Skype i Facebook Messenger, que concentren un 9,9% i un 7,7% dels consumidors respectivament.
Pel que fa a l'ús de xarxes socials, el liderat l'ostenten Facebook i Instagram, amb un 58,7% i un 43,6% dels internautes. El creixement d'Instagram respecte del darrer trimestre de 2019 és especialment significatiu, ja que llavors només comptava amb la presència del 19% d'usuaris de xarxes socials a l'Estat espanyol.