• Empresa
  • La meitat de les llars amb internet consumeixen continguts sota demanda

La meitat de les llars amb internet consumeixen continguts sota demanda

Netflix, HBO o Filmin estan presents al 49% dels domicilis espanyols, que tenen preferència per clips curts per sobre de vídeos més llargs

Prop de la meitat de les llars espanyoles fan servir plataformes en línia de vídeo sota demanda| iStock
Prop de la meitat de les llars espanyoles fan servir plataformes en línia de vídeo sota demanda| iStock
Redacción VIA Empresa
Barcelona
28 de Maig de 2021

El 49,6% de les llars espanyoles amb accés a internet han consumit contingut audiovisual sota demanda mitjançant plataformes com HBO, NetflixFimin durant el darrer trimestre de 2020. Segons les dades del Panel de Llars de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència, el consum de continguts per serveis d'streaming ha registrat un augment del 23% interanual l'any del confinament. Així, un 53% dels espanyols declaren consumir continguts en línia com a mínim un cop a la setmana, amb preferència pels vídeos curts.

 


El servei més utilitzat ha estat, però, el de missatgeria. Un 82,7% dels usuaris amb smartphones declaren fer servir aplicacions de xat en línia. WhatsApp s'erigeix en la gran dominant d'aquest entorn, amb un 91,8% dels usuaris. De lluny la segueixen aplicacions com Instagram (22,2%), Facebook Messenger (21,7%) o Telegram, que ja està present més del 10% dels telèfons intel·ligents de l'Estat.

En un any en què les videotrucades s'han popularitzat, WhatsApp ha estat també el servei que ha concentrat més usuaris, amb un 66% dels que n'ha fet alguna. També a una distància considerable apareixen Skype i Facebook Messenger, que concentren un 9,9% i un 7,7% dels consumidors respectivament.

 

Pel que fa a l'ús de xarxes socials, el liderat l'ostenten Facebook i Instagram, amb un 58,7% i un 43,6% dels internautes. El creixement d'Instagram respecte del darrer trimestre de 2019 és especialment significatiu, ja que llavors només comptava amb la presència del 19% d'usuaris de xarxes socials a l'Estat espanyol.