Meliá Hotels International ha presentat uns resultats "molt positius" dels primers nou mesos de l'any. La cadena d'hotels balear va guanyar 139,4 milions d'euros i va millorar un 28,3% les xifres del mateix període del 2023. L'empresa atribueix aquest creixement principalment al període estival a l'Estat, encara que també hi ha una "evolució destacada" a altres zones d'Europa, Àsia i l'est d'Àfrica, en línia amb les projeccions d'ONU Turisme sobre la plena recuperació de les arribades internacionals el 2024.
Entre el juliol i el setembre, Meliá va ingressar 584,1 milions d'euros, un 2,7% més que l'any 2023. Si es mira el còmput global dels nou primers mesos del 2024, la suma ascendeix a 1.544,1 milions i la millora interanual s'eixampla al 4,5%. Tot plegat, juntament amb les eficiències aconseguides a través de la digitalització i el nou model operatiu, va permetre a la companyia millorar el seu marge d'ebitda en 146 punts bàsics als primers nou mesos de l'any, comparat amb el mateix període de l'exercici anterior.
A més, l'ebitda sense plusvàlues va continuar la tendència positiva amb un total de 425,9 milions d'euros anotats fins al setembre. És un 10,1% més que l'any passat. D'altra banda, si s'estudia exclusivament el tercer trimestre, l'ebitda va ser de 188,3 milions, superant en un 11,8% el registrat el mateix trimestre del 2023.
Els resultats positius de què parla Meliá es reflecteixen al RevPAR (ingrés mitjà per habitació) que va millorar un 11,9% fins al setembre (+10,7% durant el trimestre estanc), gràcies a la positiva evolució de les tarifes mitjanes, si bé amb tendència a normalitzar-se en taxes més moderades. Tot això gràcies al ritme positiu de la demanda, sobretot en els productes i serveis prèmium i de luxe, on el grup ha realitzat una aposta clara, incrementant l'inventari d'hotels de luxe i habitacions superiors, que ja representa el 66,8% de la cartera operativa, i el 79,1% del pipeline d'hotels signats de futura obertura. Prova d'això és la inauguració de l'Hotel Torre Melina a Barcelona aquest mateix any.
La digitalització, un altre factor de pes
D'altra banda, la companyia també assenyala el procés de digitalització com un altre element clau que explica aquesta dinàmica positiva dels ingressos. El canal Melia.com ja va representar el 49,6% de les vendes centralitzades totals durant els primers nou mesos de l'any. La firma també treballa a millorar la personalització de les reserves i la consegüent millora en els índexs de satisfacció.