Meliá Hotels International ha obtingut un benefici atribuït de 96,8 milions d'euros entre gener i setembre, un 23,7% menys que durant el mateix període de l'any passat. Aquest descens, segons ha comunicat la mateixa companyia a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), s'ha produït a causa de la crisi turística que s'ha viscut a la República Dominicana.
El país ha sofert "una campanya de desinformació amplificada pels mitjans sensacionalistes d'Amèrica del Nord, que ha impactat especialment el segment de grups", ha dit el vicepresident executiu i conseller delegat de Meliá, Gabriel Escarrer. A això s'hi ha afegit un empitjorament de les xifres que ha registrat a les Illes Canàries, on s'ha notat la recuperació del turisme a Turquia i el nord d'Àfrica.
En canvi, al tercer trimestre hi ha hagut destinacions com Milà, Londres, París, les ciutats espanyoles i les destinacions mediterrànies nacionals, han mantingut una bona tendència. Escarrer també ha dit que "tant davant les conjuntures geopolítiques com davant una crisi com la fallida de Thomas Cook" l'empresa ha demostrat que el negoci diversificat té avantatges.
Baixa el preu mitjà
El preu mitjà per habitació disponible, RevPAR, s'ha reduït un 1% fins arribar als 71,1 euros. La davallada ha estat especialment acusada a la República Dominicana (-32%) i Cuba (-9,8%). Els principals augments s'han produït a Àsia (7,4%), Orient Mitjà (2%) i l'Estat espanyol (0,8%). La xifra de negoci ha estat de 1.388,1 milions d'euros, un 1,8% menys que durant els tres primers trimestres del 2018.
El benefici brut d'explotació (Ebitda) sense plusvàlues ha estat de 373 milions d'euros, un 3,7% per sota que el registrat fa un any. El deute, per la seva banda, ha estat al tancament de setembre de 655,7 milions d'euros, un 48,2 milions més que al 31 de desembre de l'exercici passat. El total de deute és de 2.096,2 milions d'euros.