• Empresa
  • Mercabarna inverteix 200 milions d'euros en infraestructures sostenibles

Mercabarna inverteix 200 milions d'euros en infraestructures sostenibles

Jordi Valls, director general del mercat majorista assegura que una part dels projectes podrien comptar amb finançament dels fons Next Generation EU

Jordi Valls, director general de Mercabarna | ACN
Jordi Valls, director general de Mercabarna | ACN
ACN
Barcelona
14 de Juny de 2021

Mercabarna preveu invertir 200 milions d'euros en els pròxims cinc anys per a ampliar el seu espai i modernitzar la infraestructura. En una entrevista publicada aquest dilluns a El Periódico, el director general de Mercabarna, Jordi Valls, ha detallat que aquesta quantitat inclou l'adaptació dels 180.000 metres quadrats que s'estan negociant amb el Consorci de la Zona Franca de Barcelona -Valls preveu que l'acord es tanqui aquest 2021- i la posada en marxa de nous projectes centrats en digitalització i sostenibilitat. En aquest sentit, el director general del mercat majorista assegura que una part dels projectes podrien comptar amb finançament procedent dels fons Next Generation EU

 

Si bé encara no s'han sol·licitat ajudes de manera formal, Valls creu que els fons de la Unió Europea es podrien utilitzar per obrir noves línies d'inversió. Entre elles es troben la implantació de mesures de suport a la descarbonització de l'activitat alimentària, la inversió en energia fotovoltaica i la instal·lació d'equips de recàrrega per a automòbils, entre d'altres. En l'àmbit de la digitalització, el mercat té previst instal·lar uns sistemes de control d'accessos al recinte per tenir dades a temps real sobre el volum de productes que entren i surten, d'on provenen els vehicles i a qui es venen

Segons Valls, la crisi de la covid-19 ha reforçat la importància que dóna la població al sector de l'alimentació. Per altra banda, però, reconeix que la cadena de distribució és "massa llarga" i que això pot provocar "ruptures en alimentació". En relació amb aquesta qüestió, creu que Mercabarna ha d'apostar per reforçar els segments de productes 'bio' i productes barats, així com el dels productes més convencionals. "Els productes de 'km0' i vegans estan molt buscats", comenta.