• Empresa
  • El producte alimentari, l'estrella de Mercabarna

El producte alimentari, l'estrella de Mercabarna

La Zona d'Activitats Complementàries es consolida com la que creix més rapidament

Mercabarna ha distribuït un 2,2% més de fruites i hortalisses | ACN
Mercabarna ha distribuït un 2,2% més de fruites i hortalisses | ACN
Redacció VIA Empresa
Barcelona
01 de Març de 2019
Act. 01 de Març de 2019

Mercabarna ha tancat el seu millor any pel que fa a la comercialització d'aliments. El mercat majorista de Barcelona ha superat el seu propi rècord en distribuir 2.260.994 tones de productes alimentàris, un 4% més que el 2017, segons informen en un comunicat.

 

En aquest sentit, Mercabarna destaca les vendes de la Zona d'Activitats Complementàries, que es consolida com el sector de creixement més ràpid gràcies a l'augment de la demanda d'aliments preparats per part dels restaurants. Concretament, la ZAC ha venut un total de 993.842 tones, un 6,76% més que el 2017. Pel que fa a les fruites i hortalisses, l'any 2018 s'han distribuït 1,1 milions de tones, un 2,2% més.

Pel que fa al Mercat Central del Peix, ha mantingut estable en la seva comercialització respecte al 2017, però l'Escorxador de Mercabarna ha venut un 1,58% menys que el 2017. Aquesta petita disminució és conseqüència, sobretot, del descens del consum de les carns de vedella i xai en favor de les d'aus i porc que no són presents a Mercabarna.

Agustí Colom, president de Mercabarna, ha destacat que aquest volum de vendes s'ha traduït en una facturació de 5.500 milions d'euros, fet que situa el mercat com la cinquena empresa catalana en volum de facturació. A més a més, s'ha obtingut un benefici de 10,4 milions d'euros abans d'impostos, marcant, també, un nou rècord.