• Empresa
  • Mercadona destina 150 milions d'euros a abaixar els preus dels seus productes

Mercadona destina 150 milions d'euros a abaixar els preus dels seus productes

És la segona baixada de la cadena aquest any, que acumula un total de més de 1.000 productes rebaixats durant tot el 2024

Clienta fent la compra en un supermercat Mercadona a Cambrils (Tarragona) | Cedida
Clienta fent la compra en un supermercat Mercadona a Cambrils (Tarragona) | Cedida
Redacción VIA Empresa
Barcelona
15 de Juliol de 2024
Act. 15 de Juliol de 2024

Mercadona ha aplicat una nova baixada de preus del seu assortiment, amb què acumula un total de més de 1.000 productes rebaixats el 2024. En aquest context, la cadena ha destinat un total de 150 milions d'euros a optimitzacions que, "sense tocar la qualitat", permetran a "El Cap" (client) beneficiar-se d'aquest canvi i percebre un estalvi de fins a 150€ anuals en el cistell de la compra. Segons l'empresa, aquesta decisió neix "fruit del compromís d’abaixar el preu de venda al públic quan els preus de cost baixen i reforçar les seves estratègies de venda".

Entre els productes rebaixats, destaquen alguns aliments com el peix, el pa, la pasta i l'oli d'oliva. En concret, en el cas d'aquest darrer producte, la companyia ha aplicat aquest dilluns una nova baixada de les seves varietats verge i verge extra que, sumada a les realitzades des del mes de gener en les seves tres varietats suau/intens, verge i verge extra, fa que hagi abaixat de mitjana un 14% el preu de l'oli d'oliva als seus supermercats.

José Manuel Burguera, director d'estratègia de preus del departament de compres i prescripció de la companyia, destaca el treball que estan fent els departaments de compres i els proveïdors i interproveïdors especialistes per "traslladar les baixades dels preus de cost als PVP perquè el client se’n beneficiï al més aviat possible". Així mateix, afegeix que aquestes baixades tampoc serien possibles "sense els esforços en productivitat, rendibilitat i gestió que estan duent a terme els 104.000 treballadors i els 3.000 proveïdors, perquè només d'aquesta manera es fa sostenible per a tota la cadena poder abaixar els preus sense tocar la qualitat".

La companyia ha explicat que continuarà "reforçant" la seva cadena de muntatge per "detectar oportunitats de mercat juntament amb els proveïdors i interproveïdors especialistes" amb què col·labora.