• Empresa
  • Mercadona reforça la seva aposta per la sostenibilitat

Mercadona reforça la seva aposta per la sostenibilitat

La cadena, dins d'una inversió superior als 140 milions d'euros, impulsa una estratègia per a la reducció del plàstic i la gestió de residus

Interior d'un establiment de Mercadona | Cedida
Interior d'un establiment de Mercadona | Cedida
Redacción - Vía Empresa
Barcelona
23 de Setembre de 2022

Mercadona ha dissenyat l’estratègia 6.25 per a la reducció del plàstic i una correcta gestió dels seus residus. El pla de la cadena de supermercats consta d’una sèrie d’accions que s’executaran fins a l’any 2025 amb els següents objectius: reduir un 25% l’ús dels plàstics als envasos i, a la vegada, reciclar tot el residu plàstic generat en els seus processos. 

A tall d’exemple, la cadena valenciana ja ha eliminat les bosses d’un sol ús a totes les seves àrees de negoci i les ha substituïdes per bosses compostables d’origen vegetal. Aquests moviments de Mercadona en matèria de sostenibilitat van començar fa dos anys amb una inversió inicial de 30 milions d’euros que, en el futur, s’ampliarà fins a una xifra superior als 140 milions

El desenvolupament de l’estratègia 6.25 ha provocat canvis als protocols de disseny dels envasos, a la coordinació amb els proveïdors i una redefinició de les botigues i els plans de logística. L’equip de treball que coordina el projecte està format per treballadors i treballadores dels departaments de compres, botigues, informàtica, logística, finances, jurídic, relacions externes, obres i prescripció. 

A Catalunya, durant l’any 2021, Mercadona va adquirir productes a proveïdors locals o amb seu al territori català per valor de 4.036 milions d’euros. Els supermercats de la firma treballen amb 200 grans proveïdors i unes 1.700 petites i mitjanes empreses. Per sectors i productes, una de les inversions més fortes són els 122 milions d’euros en marques d’embotits. La plantilla de Mercadona compta amb 14.615 treballadors i 251 supermercats, 179 dels quals ja tenen implementat sistemes eficients. En paral·lel, a finals del 2021, la cadena va impulsar una inversió de 80 milions per actualitzar la seva xarxa logística.