• Empresa
  • Mercadona digitalitza els processos financers

Mercadona digitalitza els processos financers

La cadena de supermercats inverteix 18 milions d'euros a millorar la seva gestió financera i la qualitat en el servei dels seus clients

Els responsables de l'equip informàtic i financer de Mercadona | Cedida
Els responsables de l'equip informàtic i financer de Mercadona | Cedida
Redacción VIA Empresa
Barcelona
17 de Febrer de 2021

Mercadona avança en la seva transformació digital i inverteix 18 milions d'euros a digitalitzar els seus processos financers, segons informa la cadena de supermercats en un comunicat. L’empresa migra aquests processos al sistema SAP S/4HANA i SAP Fiori amb l'objectiu d'optimitzar-los, ja que s’homogeneïtzen aplicacions i un gran volum d'informació per fer-la més accessible des del núvol. Aquesta millora, que afecta més de 200 treballadors de la companyia, que han rebut més de 5.000 hores de formació i que ja poden accedir a la informació de manera àgil i eficaç, es va iniciar a finals del 2019 en col·laboració amb Sothis, com a proveïdor principal.

 

El director d'aplicacions financeres de Mercadona, Diego Solá, explica que s'ha optimitzat tot el cicle financer de l'empresa "com les vendes en botiga, els pagaments a proveïdors o la gestió de la tresoreria, fet que suposa tenir un entorn unificat que permet més capacitats per compartir la informació, una millora de qualitat de la dada en temps real i l'escalabilitat dels sistemes de la companyia".

Per la seva banda, la directora de processos financers de Mercadona, M. Jesús Iserte, destaca que aquesta implementació ajudarà a millorar "la gestió financera i, amb això, a reforçar la qualitat en el servei als clients, partint d'un major control i optimització dels processos financers".

 

Des de Mercadona, també es vol destacar la gran tasca feta per altres proveïdors, com Stratesys o Capgemini, ja que per dur a terme aquesta digitalització s'ha implicat més de 100 professionals de la cadena de supermercats i proveïdors informàtics. La digitalització de la companyia és un dels grans reptes en què Mercadona es troba immersa. De fet, el 2019 va finalitzar la primera fase per digitalitzar els supermercats i fer-los més eficients, productius i sostenibles.