Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, ha donat més de 12.600 tones de productes de primera necessitat el primer semestre del 2024, xifra que equival a més de 210.000 carretons de la compra.
També ha continuat ampliant la xarxa d'entitats socials amb què col·labora, tant a Espanya com a Portugal, fins a arribar a les 785 a final del mes de juny, fet que ha contribuït a millorar considerablement la vertebració de l'ajuda que ofereix als col·lectius més vulnerables.
A Catalunya, en concret, la companyia ha donat 1.642 tones de productes de primera necessitat a les 180 organitzacions i entitats socials amb què col·labora, aportació que equival a 27.367 carretons de la compra.
La companyia ha donat 1.642 tones de productes de primera necessitat a les 180 organitzacions i entitats socials amb què col·labora
A més, dona suport a altres iniciatives que organitzen els bancs d'aliments, com el Gran Recapte d’Aliments de novembre i el Recapte Primavera, aquest darrer celebrat del 24 de maig al 2 de juny, en què col·labora mitjançant la modalitat de donació monetària a la línia de caixes “perquè permet atendre millor les necessitats dels beneficiaris i, alhora, multiplicar la seva eficiència, ja que amb les quantitats donades a favor dels bancs d'aliments, aquestes entitats poden adquirir els productes que necessitin, en les quantitats oportunes i en el moment en què els necessitin”, destaca Laura Cruz, directora d'Acció Social de Mercadona.
Una política d’acció social sostenible integrada en l’estratègia d’RSE
Mercadona manté un compromís constant amb els entorns on és present i, any rere any, impulsa iniciatives socials, mediambientals i de governança responsables que impacten positivament en la seva activitat. En aquest marc, des del 2011 és sòcia del Pacte Mundial de les Nacions Unides, iniciativa mitjançant la qual l'Organització de les Nacions Unides promou els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).
Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat mediambiental. Per a això, disposa d’un Sistema de Gestió Ambiental propi enfocat en tres eixos principals: producció sostenible, economia circular i descarbonització. En aquests tres eixos s'inclouen línies d'actuació específiques, com ara l'optimització logística, l'eficiència energètica, el benestar animal i la prevenció, la gestió i la valorització de residus. En aquest sentit, cal destacar que la companyia, juntament amb els seus proveïdors, treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les ciutats mitjançant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.
Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat mediambiental
Pensant en la mobilitat sostenible de “El Cap” (client), l'empresa ja disposa de 4.425 places d'aparcament amb punts de càrrega per a vehicles elèctrics (PCVE) ubicades als aparcaments de 1.117 botigues. Mercadona va començar a instal·lar aquests punts de càrrega l'any 2017, amb la implantació del Model de Botiga Eficient, i preveu seguir augmentant aquesta xifra els anys vinents. De la mateixa manera, continuarà instal·lant panells solars a les seves botigues com a exemple d'aposta per la inversió en energies renovables.