Mercadona ha sumat 215 noves entitats de diverses zones geogràfiques tant de l'Estat com de Portugal, solidaritzant-se, un any més, amb els col·lectius més vulnerables i ampliant la seva xarxa de col·laboració amb entitats socials. Després d'aquesta fita, la directora d'Acció Social de la companyia, Laura Cruz, ha manifestat que "ens enorgulleix poder dir que col·laborem amb 762 entitats socials, col·laboració que s'ha traduït en el lliurament de 23.100 tones de productes en el conjunt de l'any, que equivalen a més de 380.000 carretons de la compra". En el cas de Catalunya, la companyia ha col·laborat amb 163 entitats socials, a les quals l’any 2023 ha donat 3.524 tones d'aliments, que equivalen a 58.734 carretons de la compra.
Dins d’aquestes 163 entitats socials catalanes es troben els quatre bancs dels aliments de Barcelona, Tarragona, Girona i Lleida i les seves entitats col·laboradores, la Creu Roja a Catalunya, el Banc de Productes no alimentaris La Nau i diversos menjadors socials d’arreu del territori, entre d’altres. Del total d’organitzacions, 110 corresponen a les comarques de Barcelona, 24 a Tarragona, 19 a Girona i 10 a les comarques lleidatanes. De les 3.524 tones donades, prop de 2.598 s’han repartit entre les entitats socials de les comarques de Barcelona, més de 535 entre les tarragonines, i gairebé 252 i 139 han anat a les comarques de Girona i de Lleida respectivament.
De les 3.524 tones donades, prop de 2.598 s’han repartit entre les entitats socials de les comarques de Barcelona
La companyia també ha col·laborat en campanyes de captació com el Gran Recapte d’Aliments, que va organitzar la Federació Espanyola de Bancs d'Aliments (FESBAL) del 24 al 30 de novembre i gràcies al qual entre la companyia i els seus clients s'han donat 2,6 milions d'euros per transformar-los íntegrament en aliments. En aquesta darrera edició, Mercadona va posar a disposició del projecte un total de 1.632 botigues -de les quals, 250 a Catalunya-, en què va dur a terme diferents activitats de coordinació i de comunicació perquè els clients poguessin fer les donacions monetàries, en múltiples d'un euro, en passar per les caixes en el moment de la compra. "Advoquem per aquesta modalitat perquè permet adaptar les donacions a les necessitats reals dels beneficiaris i, al mateix temps, multiplicar-ne l’eficiència, ja que els bancs d'aliments poden adquirir els productes que necessiten, en les quantitats oportunes i en el moment en què els necessiten", explica Cruz.
A més, la companyia fa anys que aposta també per la implantació progressiva de les Targetes Societat i per la col·laboració a través d’aquesta eina que permet canalitzar l'ajuda als usuaris, a qui es dona la possibilitat de fer la compra total, de productes frescos i secs, al supermercat. "Aquest moviment contribueix a dignificar l'acte de compra, integrar l'usuari i millorar-ne la situació de vulnerabilitat", declara la directiva.