19
d'Octubre
de
2016
Act.
19
d'Octubre
de
2016
El grup de distribució valencià Mercadona ha escollit la regió de Porto per obrir les seves primeres botigues a Portugal per la proximitat geogràfica amb Galícia i Castella i Lleó i iniciar, així , la seva internacionalització.
"El pla d'internacionalització de la cadena valenciana, anunciat al juny arrencarà a la zona nord de Portugal, una opció natural, doncs la proximitat a Galícia i Castella i Lleó facilita l'arrencada de l'operació", ha informat l'empresa en un comunicat.
L'empresa ha registrat la societat Irmãdóna a Porto per poder desenvolupar l'activitat del grup a Portugal.
En aquesta fase del procés d'expansió, l'empresa està integrant als candidats seleccionats, 120 directius que lideraran el projecte a Portugal i 30 analistes del camp de productes frescos.
Els col·laboradors participen en un programa de formació de 18 mesos, a Portugal i Espanya, on rebran formació específica sobre el model de Qualitat Total de Mercadona i formació pràctica.
L'empresa preveu invertir 25 milions d'euros i crear aproximadament 200 llocs de feina "estable i de qualitat en aquesta primera fase d'expansió", dedicant 50.000 euros a la formació de cada empleat portuguès seleccionat.
Mercadona va anunciar al juny l'obertura quatre supermercats a Portugal el 2019, els primers fora de l'Estat espanyol.
La companyia que presideix Juan Roig va optar per Portugal per ser un mercat proper, la qual cosa facilita les qüestions logístiques, que s'enquadra dins del creixement orgànic i natural de Mercadona.
Mercadona, que el 2015 va obtenir una facturació de 20.831 milions d'euros, té a Espanya 1.587 supermercats i una plantilla de 76.000 empleats fixos.
"El pla d'internacionalització de la cadena valenciana, anunciat al juny arrencarà a la zona nord de Portugal, una opció natural, doncs la proximitat a Galícia i Castella i Lleó facilita l'arrencada de l'operació", ha informat l'empresa en un comunicat.
L'empresa ha registrat la societat Irmãdóna a Porto per poder desenvolupar l'activitat del grup a Portugal.
En aquesta fase del procés d'expansió, l'empresa està integrant als candidats seleccionats, 120 directius que lideraran el projecte a Portugal i 30 analistes del camp de productes frescos.
Els col·laboradors participen en un programa de formació de 18 mesos, a Portugal i Espanya, on rebran formació específica sobre el model de Qualitat Total de Mercadona i formació pràctica.
L'empresa preveu invertir 25 milions d'euros i crear aproximadament 200 llocs de feina "estable i de qualitat en aquesta primera fase d'expansió", dedicant 50.000 euros a la formació de cada empleat portuguès seleccionat.
Mercadona va anunciar al juny l'obertura quatre supermercats a Portugal el 2019, els primers fora de l'Estat espanyol.
La companyia que presideix Juan Roig va optar per Portugal per ser un mercat proper, la qual cosa facilita les qüestions logístiques, que s'enquadra dins del creixement orgànic i natural de Mercadona.
Mercadona, que el 2015 va obtenir una facturació de 20.831 milions d'euros, té a Espanya 1.587 supermercats i una plantilla de 76.000 empleats fixos.