Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, inicia la campanya 2023-24 de cítrics d'origen Espanya amb una previsió de compra de 220.000 tones, xifra que suposa un increment del 10% respecte a la campanya anterior. La nova campanya engega a l'octubre amb l'arribada de la mandarina i la llimona d’origen local, i a principis de novembre entrarà la taronja progressivament a les botigues.
La campanya nacional de la mandarina comença a l'octubre i acabarà al maig; la de la llimona engega també a l'octubre i durarà fins al juny, i la de la taronja s'iniciarà al novembre i s'allargarà fins al mes d'agost, segons les previsions. Mercadona disposa de 24 proveïdors locals, que al seu torn treballen amb més de 2.800 agricultors d’arreu del territori. En la seva aposta per la fruita i la verdura de proximitat, Mercadona comercialitzarà cítrics procedents de camps de la Comunitat Valenciana, Andalusia, la Regió de Múrcia, Catalunya i les Canàries.
Mercadona disposa de 24 proveïdors locals, que al seu torn treballen amb més de 2.800 agricultors d’arreu del territori
L'empresa fomenta el consum de cítrics, així com del suc de taronja acabat d’esprémer, disponible a la secció de fruita i verdura. Aquest servei, que es va començar a implantar l’any 2016 a totes les botigues de la cadena, és un projecte que es va desenvolupar amb la col·laboració de Zumex i els clients mateixos. Els cítrics són rics en vitamines, minerals i antioxidants, i el seu consum contribueix a mantenir una dieta equilibrada. Les taronges, les mandarines i les llimones, entre altres cítrics, són grans aliats per completar un cistell equilibrat.