• Empresa
  • Mercadona augmenta les compres a proveïdors catalans

Mercadona augmenta les compres a proveïdors catalans

La cadena de supermercats inverteix fins a 3.799 milions d'euros i crea 230 llocs de treball nous a Catalunya

Mercadona augmenta les compres a proveïdors catalans
Mercadona augmenta les compres a proveïdors catalans
Redacció VIA Empresa
Barcelona
01 d'Abril de 2019

Mercadona ha tancat l’exercici 2018 amb un volum de compres a Catalunya que arriba als 3.779 milions d’euros, xifra que, segons un comunicat enviat per l'empresa, "reflecteix l’aposta sostinguda pel teixit productiu català i, especialment, pel sector agroalimentari" i que supera en un 4% les que es van fer el 2017. La companyia també ha finalitzat el 2018 amb una plantilla de 13.125 persones, després de crear 230 nous llocs de treball i 259 supermercats. Amb això, "reforça el compromís que manté amb la generació d'ocupació estable, com ho demostra el fet que hagi incorporat més de 4.800 persones (concretament 4.895) a la seva plantilla a Catalunya durant els darrers 10 anys".

Un any més, l’efecte dinamitzador de Mercadona ha tornat a ser una constant gràcies a la relació comercial que manté amb més de 1.800 petites i mitjanes empreses del territori i amb 126 proveïdors, tant interproveïdors com proveïdors especialistes, que la companyia anomena proveïdors Totaler. El desenvolupament del Model de Proveïdor Totaler és un projecte obert en què no importa la mida del fabricant, però sí la seva especialització i agilitat per satisfer “El Cap” (com la companyia anomena internament el client) amb productes diferencials i amb una qualitat excel·lent.

Relacions comercials amb empreses de fruites lleidatanes i gironines

Aquesta relació estratègica amb empreses de referència a Catalunya ha permès, per exemple, que el 2018 Mercadona comprés 56,6 milions de quilos de fruita (peres, pomes, préssecs i nectarines, principalment) a diverses empreses lleidatanes i gironines com ara Catafruit, Nufri, Golden Export, Frifruit, Girona Fruits i Fructícola Empordà, entre d’altres; i que Casa Tarradellas (Gurb - Barcelona), Embutidos Monter, Noel i La Selva, entre d’altres, servissin més de 116 milions de quilos d’embotits a les botigues, tots ells exemples de proveïdors Totalers. 

El 2018, Mercadona ha comprat 56,6 quiolos de fruita a proveïdors catalans

A més dels exemples citats, i seguint amb l'estratègia de compres de productes locals, cal destacar les 215.000 unitats del pastís de crema catalana que Pastiolot (empresa ubicada a Olot, Girona) ha servit a Mercadona durant el 2018; les 445.700 unitats de coca d'escalivada que elabora Productes Artesanals Melendres (Castelló de Farfanya, Lleida), i les més de 120.000 unitats de coques de Sant Joan que comercialitzen La Fleca de l'Empordà (Palamós, Girona) i Forn de Can Coll (Sant Vicenç dels Horts, Barcelona), entre d'altres. 

Acords renovats amb el sector primari

En aquest sentit, un any més s’han assolit acords de col·laboració amb el sector primari, com ho reflecteix el fet que Mercadona comprés 4,5 milions de quilos de peix fresc del litoral català; 72 milions de litres de llet produïda per ramaders catalans i envasada en el seu lloc d’origen; 323.000 quilos de figues procedents de les comarques lleidatanes, i 477.000 quilos de musclos del Delta de l’Ebre, entre d’altres.

En l’àmbit de la higiene personal, el Grup Ubesol - Maverick, d’Ulldecona (Tarragona), ha comercialitzat més de 46 milions d’unitats de gels de bany i xampús. You Cosmetics i Wecolors (ubicades totes dues a Barcelona) han produït 41 milions d’unitats de productes de cosmètica, com ara maquillatges, colorets, pintallavis, ombres d’ulls, màscares de pestanyes, pinzells, esmalts i complements per a les ungles, i accessoris per als cabells, entre d’altres. I pel que fa a la neteja i cura de la llar, l’empresa Saplex, amb seu a Canovelles (Barcelona), ha servit més de 52 milions de rotllos de bosses d’escombraries i 11 milions de paquets de bosses per congelar els aliments. 

Inversió de 151,3 milions d’euros 

Per impulsar l'estratègia implantada el 2017 de dur a terme la inversió necessària per transformar Mercadona, la companyia ha abordat diferents moviments al llarg de l'any. Durant aquests dotze mesos ha destinat 151,3 milions d'euros, un 21 % més que en l’exercici anterior, tant a l'obertura com a la reforma de botigues, a la millora 2/3 incorporar a la plantilla 230 persones, que han estat formades com a especialistes en frescos (xarcuters, peixaters, fruiters, carnissers o personal de forn). Paral·lelament, també ha destinat 34,4 milions d’euros a la continuació del nou bloc logístic a Abrera, al magatzem regulador de Sant Esteve Sesrovires i a la construcció de la plataforma exclusiva per a la venda online a Barcelona ciutat, a més de la compra d’uns terrenys al sector d’activitats econòmiques El Martinet al municipi de Ripollet (Vallès Occidental) on, en un futur, s’ubicarà el segon centre logístic de Mercadona Online a Barcelona.

Els últims 12 mesos s'han incorporat a les botigues de Mercadona 230 persones formades com a especialistes en productes frescos, com els de xarcuteria, peixateria, fruiteria, carnisseria i personal de forn

El primer magatzem per a la venda online a Barcelona (que la companyia anomena internament “Rusc”) estarà ubicat al polígon de la Zona Franca, i iniciarà el servei el proper 12 de juny en alguns codis postals de la ciutat.