• Empresa
  • Mercadona torna a liderar la quota de mercat amb un 21,6% a Catalunya

Mercadona torna a liderar la quota de mercat amb un 21,6% a Catalunya

El 70% dels espanyols compra un cop al mes a la cadena valenciana, que consolida el lideratge arreu de l'Estat

L'interior del supermercat que la cadena Mercadona té al barri de Sants de Barcelona
L'interior del supermercat que la cadena Mercadona té al barri de Sants de Barcelona
Agències
Barcelona
19 de Setembre de 2017
Act. 19 de Setembre de 2017

El grup Mercadonalidera la quota de mercat de la distribució d'aliments a Catalunya amb un 21,6%, segons un estudi de la firma Kantar Worldpanel. De fet, segons aquest estudi la marca valenciana ha consolidat el lideratge arreu de l'Estat, tot i l'increment de la competència. Així, tal i com es despren de l'estudi, el 70% dels espanyols compren com a mínim un cop al mes en qualcun dels establiments de l'empresari valencià Juan Roig.

A banda de les quotes de mercat, l'informe també analitza les tendències del consum dins d'aquest sector, i determina, per exemple, que la confiança del consumidor i els productes frescos són factors clau en l'evolució del gran consum.

De fet, pel que fa al primer d'aquests dos paràmetres, l'estudi afirma que està "en màxims" en un entorn marcat per l'estancament poblacional i pels rècords en el sector turístic. En el cas del segon, l'informe determina que el 52,1% del cistell de la compra està format per productes frescos peribles.

Una altra tendència que va prenent protagonisme, segons els responsables de la investigació, és la compra per Internet, que ha assolit per primer cop a l'Estat un 2% de quota sobre el gran consum sense productes frescos.

Pel que fa als distribuïdors, després de Mercadona es posicionen Carrefour i Dia, però a força distància del primer. Si el grup valencià aconsegueix una quota de mercat a l'Estat del 24,1%, Carrefour arriba al 8,7% i Dia al 8,4%. 

A Catalunya aquestes tres marques es posicionen igualment en les primeres posicions, amb percentatges diferents. Mercadona aconsegueix el 21,6% de quota, i Dia i Carrefour empaten amb un 6,5%.

Finalment, l'estudi indica que els súpers regionals continuen la bona línia i es mostren com una alternativa per al consumidor, que hi busca sobretot productes frescs de qualitat, proximitat i marques de fabricant.

Creixement global

La consultora ha explicat que el mercat ha crescut un 0,8% en valor i un 0,9% en volum durant els primers vuit mesos de l'any. El creixement s'ha generalitzat, com indica l'estudi, a les principals seccions del sector, és a dir, l'alimentació envasada, el producte fresc i la drogueria. Pel director del sector minorista per a Espanya, Florencio García, aquest creixement ha estat "especialment destacat" a la secció de frescos, ja que és la que havia estat arrossegant la caiguda del mercat en els últims anys. Dins d'aquest entorn de creixement per a la distribució, les botigues d'assortiment curt i el comerç electrònic destaquen com els canals "més dinàmics" del mercat.

Per a García, aquest auge no correspon només a l'estructura comercial espanyola, sinó que es tracta d'una tendència mundial: "Lidl o Amazon són protagonistes en la distribució global mundial", ha afegit el directiu.