Més de 40.000 persones amb sou de Wallapop

Darrere de cada operació i de cada objecte a la venda en la popular xarxa, "hi ha una història", afirma el cap de continguts de la startup, Carlos Macho

Wallapop ha aconseguit que 40.807 persones es treguin un sou gràcies a l'app. "Són els nostres millors ambaixadors", proclama el Content Marketing Manager de Wallapop, Carlos Macho. De l'enginy per trobar el bar que oferia les cerveses més barates a través de la geolocalització a ser una app mòbil amb 10 milions d'usuaris, quatre milions de productes oferts i que mou un volum diari en vendes de dos milions d'euros. Deixant de banda les seves xifres, la trajectòria d'èxit de la startup catalana Wallapop es centra en "ser conscients que darrere de cada operació i de cada objecte, més enllà de les dades estadístiques, hi ha una història humana", afirma Macho.

Amb aquesta afirmació, el Content Marketing Manager de Wallapop vol exemplificar l'esperit inicial de l'empresa, fundada el 2013 i dedicada a la compravenda online d'objectes de segona mà. "Quan vam acabar la carrera, l'Adrià, el nostre actual dissenyador, buscava un sistema per identificar les cerveses més barates dels bars més propers. Després, ens vam llançar a demanar productes a les botigues del nostre entorn per fer el mateix amb la resta d'objectes. El primer disseny el vam dibuixar a una llibreta. Abans de desenvolupar l'app ja teníem la idea", comenta Macho.

L'èxit arriba amb la rentadora
En la jornada Endavant d'emprenedoria i creixement empresarial, organitzada aquests dies per Globalleida i la Universitat de Lleida, el cap de continguts de Wallapop recorda que "un dels moments clau del nostre èxit va ser quan vam fer una crida perquè els usuaris pugessin una rentadora". Per Macho, si una persona comparteix elements tan essencials de la seva vida quotidiana a la xarxa, és que "t'has guanyat un plus de confiança i fidelització".

Auditori de la jornada 'Endavant' de Globalleida en què ha parlat Wallapop.


En un auditori de 300 persones, bàsicament estudiants, el responsable de Wallapop els ha aconsellat que siguin autèntics i expliquin de forma senzilla qui són i què poden oferir. "Així us serà més fàcil definir la personalitat de marca de la vostra empresa". 


A més, ha plantejat la importància de comptar amb un missatge potent, un equip implicat i personalitzar la relació i l'experiència de l'usuari. "Des de Wallapop no ens podem dirigir igual a la persona que ha venut tota la seva casa mitjançant la nostra aplicació que al que acaba d'aterrar".

La gent ven tot tipus de productes a Wallapop, fins i tot els més personals.


The potato metrics
Altres eines que utilitzen des de l'empresa per assimilar l'operació de compravenda a una experiència emocional per l'usuari són la personalització de missatges a través d'ASO, una aplicació que funciona com una estratègia de SEO a l'App Store d'Apple. "Vam començar amb pocs diners i no teníem més remei que ser creatius". En poques setmanes de vida, l'app de Wallapop va ser el 2013 la segona més descarregada en l'àmbit d'aplicacions d'Estil de Vida.

Superades les analítiques i les dades de tràfic web, Carlos Macho al·ludeix a les potato metrics per definir el model de negoci que ha impulsat Wallapop. Un paradigma basat en dades, vendes i resultats, però també en emocions i històries humanes. "Sent creatius vam aconseguir que els usuaris pengessin a l'aplicació 15.000 productes el dia de Sant Valentí sota l'epígraf Col·leccions de coses del teu ex". Per aconseguir-ho, s'ha de tenir gràcia, no?

Avui et destaquem
El més llegit