Meta, la companyia propietària de Facebook, WhatsApp i Instagram, ha obtingut un benefici net de 39.098 milions de dòlars (36.092 milions d'euros) el 2023, fet que suposa una millora del 69% respecte del resultat anotat un any abans, segons informa l'empresa que ha anunciat el repartiment del primer dividend trimestral de la seva història.
D'aquesta manera, la junta directiva de Meta ha declarat un dividend en efectiu de 0,50 dòlars per acció per a les accions ordinàries en circulació, que serà pagador el 26 de març del 2024. "Tenim la intenció de pagar un dividend en efectiu trimestralment en el futur, subjecte a les condicions del mercat i a l'aprovació de la nostra junta directiva", confirma la multinacional.
D'altra banda, els ingressos anuals de Meta han sumat un total de 134.902 milions de dòlars (124.531 milions d'euros), un 16% més que el 2022, indica l'empresa, que l'any va reduir la plantilla un 22%, fins a 67.317 treballadors . En concret, la facturació del negoci de publicitat de Meta va assolir l'any un total de 131.948 milions de dòlars (121.804 milions d'euros), un 16% més, mentre que els ingressos de la divisió de realitat augmentada i virtual, Reality Labs, encarregada de desenvolupar el metavers, va reduir els ingressos un 12,2%, fins a 1.896 milions de dòlars (1.750 milions d'euros).
El 49,03% de la població utilitza Facebook, Instagram, WhatsApp o totes tres
Entre octubre i desembre, Meta va registrar un benefici net de 14.017 milions de dòlars (12.939 milions d'euros), el triple que en el mateix període del 2022, mentre que els ingressos de la companyia durant el trimestre van augmentar un 24,7%, fins a 40.111 milions de dòlars (37.027 milions d'euros). Al desembre, la xifra d'usuaris diaris actius (DAU) de Facebook va créixer un 6%, fins a 2.110 milions al desembre i la d'usuaris mensuals actius (MAU) va assolir els 3.070 milions, un 3% més.