Method Advanced Logistics, la companyia dedicada a solucions de paqueteria d'última milla i serveis de transport voluminós a domicili, ha tancat l'exercici 2024 amb un increment de la seva facturació del 15% respecte a l'any anterior, assolint els 57 milions d'euros. La firma va ser fundada el 2018 i compta amb 18 naus logístiques a tot l’Estat que sumen gairebé 60.000 metres quadrats de superfície i més de 150 clients, entre els quals destaquen Leroy Merlin, Wallapop, El Corte Inglés, Amazon i MediaMarkt.
“L’any 2024 hem superat les 220.000 rutes de last mile de paqueteria dedicada, consolidant així la nostra posició de lideratge al mercat d’última milla. Som capaços d’oferir solucions de repartiment als nostres clients amb la millor qualitat a qualsevol ciutat espanyola”, afirma Gonzalo Forniés, co-CEO de Method, qui dirigeix l'empresa juntament amb Jose Servat.
Compten amb dues línies de negoci principals. Method Last Mile, que gestiona el transport d’última milla, incloent-hi paqueteria, food delivery i serveis de flota. I Method XL, especialitzada en entregues voluminoses a domicili -com electrodomèstics, televisors i mobiliari amb servei de bricolatge-, i que, precisament, s’ha consolidat com a referent a l’Estat gràcies a la seva xarxa de transport pròpia entre ciutats, que permet oferir serveis amb muntatge i instal·lació.
Forniés: "Som capaços d’oferir solucions de repartiment als nostres clients amb la millor qualitat a qualsevol ciutat espanyola”
En plena expansió, Method XL ha obert noves delegacions a Madrid, Barcelona i Zamudio (Biscaia), incrementant en 10.000 metres quadrats les seves superfícies logístiques. Aquest creixement també els ha permès optimitzar les operatives i millorar els temps d’entrega, reforçant el seu compromís amb la qualitat i la sostenibilitat en el sector logístic. A més, l’ampliació de les seves instal·lacions dona suport al desenvolupament de noves solucions adaptades a les demandes específiques dels seus clients.
De cara al 2025, la firma està explorant adquisicions estratègiques com a part del seu pla per enfortir la divisió Method XL i diversificar les seves unitats de negoci. Servat assegura que “estem valorant la possibilitat d’adquirir empreses que operin a Espanya i que complementin les nostres unitats de negoci. El nostre objectiu principal és consolidar la nostra posició en el mercat del transport voluminós a domicili i ampliar el nostre portfoli de serveis”. Aquestes operacions, que inclouen propostes actualment en fases avançades d’anàlisi, podrien materialitzar-se durant l’any vinent.