La Lydia treballava en una empresa farmacèutica, on era responsable d’identificar noves oportunitats de negoci perquè l’empresa les avalués i decidís quins productes llançar al mercat. Aviat es va adonar que el procés de cerca era molt manual, basat a assistir a esdeveniments, establir contactes dins de la indústria i analitzar oportunitats de manera tradicional. Aquest mètode li semblava molt ineficient, i va pensar que havia d’existir una solució més moderna: una eina tecnològica que optimitzés aquest procés i permetés a l’empresa prendre decisions més informades i eficients. D'aquesta manera va néixer METLY, una plataforma impulsada per intel·ligència artificial que ajuda els equips de desenvolupament comercial farmacèutic a gestionar totes les seves oportunitats de col·laboració en un sol lloc.
La startup és una plataforma B2B dissenyada específicament per a la indústria farmacèutica, que ofereix solucions personalitzades per a les empreses que volen expandir el seu negoci mitjançant associacions estratègiques. "METLY se centra a connectar les empreses farmacèutiques que comercialitzen productes (compradors) amb fabricants (venedors)", explica la cofundadora Anna Torrents a VIA Empresa. Per aquest motiu, els emprenedors Anna Torrents, Lídia Taranilla i Graeme Harris van llançar a mitjans d’octubre d’aquest any, amb el suport de Barcelona Activa, METLY: una plataforma que simplifica tot el procés —des de descobrir socis potencials fins a negociar i tancar acords— mitjançant eines i anàlisis específiques adaptades a les necessitats úniques del sector farmacèutic.
Torrents (METLY): “METLY se centra a connectar les empreses farmacèutiques que comercialitzen productes (compradors) amb fabricants (venedors)"
METLY opera com una plataformaSoftware-as-a-Service (SaaS) amb una quota de llicència anual. Torrents destaca que METLY té com a missió ajudar les empreses farmacèutiques a trobar els millors productes per dur al mercat i els socis més adequats per fer-ho, optimitzant tot el procés des de l’inici fins a la fi. "És a dir, volem ajudar les empreses farmacèutiques a llançar millors productes més ràpidament, i ho fem a través d’aquesta plataforma", explica la cofundadora, qui prové del món tecnològic i ha treballat en diverses startups prèviament.
Actualment, la passió de Torrents per la tecnologia, l’ambició d’emprendre de Taranilla i l’experiència de Harris en el desenvolupament de programari i aplicacions per a empreses del sector healthtech, així com la seva pròpia voluntat de començar un projecte, els ha portat a formar un equip capaç de crear una eina tecnològica que està revolucionant el sector farmacèutic.
La plataforma on les empreses farmacèutiques poden gestionar tot el procés de llançament de productes
“Hem desenvolupat un primer producte. És una eina més senzilla que reflecteix la nostra visió, però ja ofereix una solució que les empreses farmacèutiques poden utilitzar. Allà poden cercar més de 15.000 productes, identificar noves oportunitats de negoci i gestionar-les des d’una única plataforma. Aquest producte el vam llançar a mitjans d'octubre en un congrés farmacèutic a Milà, on ja vam tancar els nostres primers clients”, afirma Torrents.
La startup catalana, que de moment ha preferit no revelar les xifres de facturació, ha autofinançat tot el seu desenvolupament. La cofundadora afegeix que actualment tenen previst dur a terme una ronda d'inversió per accelerar el creixement i donar un impuls al producte.
Actualment, la startup està centrant gran part dels seus esforços en utilitzar la intel·ligència artificial per identificar oportunitats amagades dins del portfoli d’una empresa
“A llarg termini, volem convertir-nos en la plataforma on les empreses farmacèutiques puguin gestionar tot el procés de llançament de productes, des de l’inici fins a la fi. És a dir, que puguin identificar aquelles oportunitats i productes que actualment s'estan perdent, així com les oportunitats que nosaltres detectarem dins del seu portfoli", explica la cofundadora. Des d’una mateixa plataforma, no només podrien trobar l’oportunitat, sinó també els socis amb qui portar aquest producte al mercat, gestionant tot el procés de llançament d’una manera integrada.
Afegeix que actualment estan centrant gran part dels seus esforços en utilitzar la intel·ligència artificial per identificar oportunitats amagades dins del portfoli d’una empresa, aquelles que potser no han estat detectades o no han estat aprofitades. “Volem ajudar a detectar aquestes oportunitats i facilitar el procés de portar un producte al mercat, trobant tant l’oportunitat com el soci adequat”, conclou Torrents.