• Empresa
  • MiPelazo, l’imperi català dels xampús

MiPelazo, l’imperi català dels xampús

L’'ecommerce' de productes de bellesa d’alta gamma té una història curiosa i un club de fans de més de 35.000 usuaris

L'equip de MiPelazo | Cedida
L'equip de MiPelazo | Cedida
Gemma Fontseca, cap de redacció de VIA Empresa | VIA Empresa
Cap de redacció
Barcelona
19 d'Octubre de 2022
Act. 03 de Novembre de 2022

La parella formada pel perruquer Noé Puigpey i l'encarregat de màrqueting digital Alejandro Mateo tenien una part dels seus estalvis que no volien invertir en un casament. Però sí en la il·lusió professional d'impulsar una pròpia perruqueria. El 2015 va néixer l'establiment de bellesa La 29 by Noé Puigpey, a la Via Augusta de Barcelona. El negoci funcionava i van veure l'oportunitat d'obrir la part online, sobretot amb la marca de xampú Icon, que no tothom pot vendre en línia i és reconeguda al sector. D'aquesta forma van fundar MiPelazo i, set anys després, preveuen una facturació de més d'1,2 milions d'euros el 2022, que correspon el setè any d'activitat. De moment arriben ja a més de 30.000 usuaris, amb un creixement mensual de prop de 2.000 usuaris.

 

"Vam començar amb 12 comandes al dia i ara en fem 140. Pensavem que potser seria una bombolla, però per sort estem creixent molt més que l'any passat i que durant pandèmia", apunta Mateo. "Ens vam posar les piles i vam fer molts videotutorials per impulsar el que es coneix com a know how (saber fer) i democratitzar-ho. Provaven els productes a casa i notaven resultats de perruqueria", continua un dels impulsors.

Molt més que xampús

Un altre aspecte té a veure amb la seva atenció al client i l'aposta per millorar l'ecommerce. Com anècdota, els fundadors de MiPelazo expliquen que reben moltes comandes "el dissabte a la nit i al diumenge al matí i, fins i tot, entre les 4 i les 7 del matí", possiblement fruit de converses entre els clients i el seu entorn social. "Tenim una gran comunicació amb els usuaris i, alguns d'ells, ens comparteixen fotografies de com els agradaria tenir el cabell, la fórmula pel aconseguir un nou color i els assessorem", destaca Mateo.

 

Un altre apunt interessant és que qualsevol empleat que comença a treballar a la companyia es queda dues setmanes a paqueteria per entendre tot el model de negoci. "No volem ser com Sephora o altres companyies del sector, no volem perdre l'essència".

Mateo: "Vam començar amb 12 comandes al dia i ara en fem 140. Pensavem que potser seria una bombolla, però per sort estem creixent molt"

D'aquí a poc temps arribarà el Black Friday i des de Mi Pelazo confessen que és una "autèntica bogeria". Per exemple, en tres dies facturen el mateix que en un mes i mig. Proclamen que combreguen amb la següent frase: "Un directiu es juga una bonificació, un emprenedor la vida" i que han après molt a base d'errors i l'aposta per reinvertir en el negoci i la tecnologia. 

De moment compten amb més de nou treballadors a la part online, a part d'externs. Respecte a la franja laboral tenen joves empleats de 21 anys i seniors de 62 anys, com el cas de la Mari, "un dels motors de l'equip i qui posa amor a totes les comandes". Cada enviament és únic amb uns productes impecables. I de moment ho han aconseguit: arriben als 30.000 usuaris i, a part de la perruqueria, són un petit imperi de xampús.