Que hi ha darrere l'èxit d'una empresa? En moltes ocasions aquesta pregunta porta a grans respostes, molt ben pensades i amb ganes de filosofar. Tot i això, l'èxit de cada empresa és diferent de l'anterior, és a dir, no totes les empreses tenen el mateix nivell d'èxit o, d'altra banda, no totes les empreses busquen la mateixa classe d'èxit. "Per a nosaltres la clau de l'èxit és encertar en escollir un producte que atreu els clients", explica Cristian Garcia, director adjunt de Misako. I és que la coneguda marca de complements catalana -nascuda a Barcelona- fa més de dues dècades que és dins del mercat i no té gens de pressa per sortir-ne.
"Vam començar amb tres botigues a Barcelona i ara ja ens hem expandit físicament a tot el territori espanyol i Portugal", explica Eulàlia Torres, directora general de la companyia. En aquest sentit, Misako ja té més de 250 botigues obertes a Espanya, Portugal i Andorra i només durant el 2020, va obrir 10 botigues noves: "El següent pas és obrir botigues físiques per Europa", diu Garcia. A part, l'empresa de complements catalana també té presència a internet, amb la seva pàgina web que està operativa a tot Europa. Una aposta, que segons explica el director adjunt de la companyia "ja es treballava molt abans de l'auge de les xarxes a causa de la pandèmia".
Garcia: "Vam ser pioners en tenir una botiga especialitzada en bosses i complements a Catalunya i per això ja estàvem molt consolidats quan va arribar la competència"
Tot i aquesta aposta digital, Misako encara no té consolidat el mercat en línia, ja que l'impacte de les compres per internet és només d'un 8% en la facturació anual. "Tenim totes les botigues connectades i seguim treballant per millorar la part digital", recorda Torres. I és que en l'era que estem vivint, la bona venda en línia pot suposar un gran impacte en la competitivitat i la competència, un àmbit, per contra, que Misako té molt controlat: "Vam ser pioners en tenir una botiga especialitzada en bosses i complements a Catalunya i per això ja estàvem molt consolidats quan va arribar la competència", explica Garcia. A més, el director adjunt també apunta que moltes marques no s'especialitzen en un producte i per tant, acaben diversificant-se, ell afirma "que com que estan especialitzats tenen menys competència directe com a tal".
Rebranding de Misako
La nova aposta de Misako és reinventar-se i canviar completament el logo de la marca, demostrant que queden lluny les lletres enquadrades de la marca i apareix un nou logo, que tal com explica Carla Valls, directora de comunicació de Misako: "És una mica pensar que Misako se sale de sus casillas" i per tant, la marca fa un gir per a apropar-se a la gent més jove: "Arran de la covid ens vam adonar que dels moments de crisi surten oportunitats", afegeix la directora de comunicació de la companyia. En aquest sentit, des de Misako van veure que el seu públic s'havia anat envellint i que les noves generacions no tenien el mateix interès en la marca que les anteriors.
Així doncs, la companyia catalana no només canvia el seu logo, sinó que fa una reinvenció també de les seves botigues i infraestructures per a fer-les més sostenibles: "Hem incorporat rajoles hidràuliques als terres de les botigues", explica Garcia. A més, el disseny interior de les botigues també es transforma, per donar-li un aire mediterrani, ja que "és l'essència de Misako".
Per altra banda, Misako també està preparant la nova col·lecció per a la temporada vinent, un moment on la sostenibilitat i el canvi climàtic estan en boca de tots. És per això i pel seu compromís amb el planeta que la marca confeccionarà una col·lecció sostenible, feta amb materials reciclats i degradables, d'acord amb els objectius climàtics: "Creiem que tots hem de fer un esforç pel planeta i Misako es vol comprometre a ser més sostenible", descriu el director adjunt de l'empresa.
Valls: "Volem aconseguir que els joves s'interessin per la marca i vulguin seguir comprant"
En aquest sentit, des de Misako van veure que el seu públic s'havia anat envellint i que les noves generacions no s'adaptaven al model que ells representaven. Per això, van decidir fer una aposta molt més clara cap al públic juvenil i divers: "Volem aconseguir que els joves s'interessin per la marca i vulguin seguir comprant", explica Valls. Una de les iniciatives que creuen que pot aportar més "frescor" és una nova línia de samarretes: "la primera vegada que fem roba", recorda Garcia.
Les bosses, les maletes i els complements s'han convertit en l'essència de Misako i el seu producte d'èxit. És aquesta especialització en el producte que ha fet que l'empresa barcelonina ja tingui presència en altres països i dins el territori espanyol. La clau d'èxit doncs, podríem dir que és ser fidel a la marca, perquè tal com recorda Torres: "Això porta a la fidelitat del client".