• Empresa
  • Mixo, el bàrman robot que t’evitarà cues a la barra

Mixo, el bàrman robot que t’evitarà cues a la barra

La tecnologia que posa a prova el temps d’espera a la barra de les discoteques

El prototip de la màquina de Mixo
El prototip de la màquina de Mixo
Barcelona
22 de Juliol de 2021

Heu pensat mai quant de temps poden passar les persones davant d’una barra esperant a ser atesos? És el dia a dia de les discoteques i els establiments d’oci nocturn; grans aglomeracions, cues i gots que perden part del contingut mentre passen entre diferents mans. Mixo és una startup que -amb la col·laboració de Barcelona Activa- busca una manera ràpida i senzilla de cobrir les necessitats dels clients i, a la vegada, reduir el volum de feina dels treballadors de les discoteques, creant un producte innovador basat en la tecnologia.

 

“La mitjana d’espera a la barra d’una discoteca són uns 15 minuts”, explica Martín Cohen, fundador de la companyia. Ell, juntament amb el seu soci Matteo Grippa, van aconseguir construir el primer prototip de màquina expenedora de còctels per a discoteques i bars musicals: “És un producte que ja existia en els bars, però de normal per ús exclusiu dels treballadors”, afegeix Cohen. Així doncs, la seva màquina és d’ús exclusiu per a clients i té la funció de fer les mescles perfectes davant de les necessitats del client. 

La màquina que han dissenyat a Mixo no dista molt d'una màquina convencional expenedora en l'àmbit estètic, tot i això canvia totalment la manera de servir begudes a la barra: "Pot ser un complement pels bàrmans, ja que aconsegueix reduir la seva feina exponencialment", explica el cofundador. A més, la mateixa startup calcula dins la seva pàgina web els beneficis que aportarà a cada empresa la introducció del producte. Així doncs, un propietari d'un local pot preveure quan li costarà mantenir la màquina dins de les seves instal·lacions: "Nosaltres calculem que el nostre client s'estalvia un 25% en les seves vendes i ens assegurem del fet que tingui estalvi", afegeix Cohen.

 

Cohen: "Nosaltres calculem que el nostre client s'estalvia un 25% en les seves vendes i ens assegurem del fet que tingui estalvi"

Des del seu llançament, l'empresa ja opera a Barcelona i Telabib, però no descarta una internacionalització més gran a causa de la poca competència que ha trobat en el sector: "Ens trobem sols, ja que no hi ha màquines expenedores de begudes alcohòliques, llavors podríem dir que competim en un mercat amb altres empreses d'aquest estil com Nespresso", fa referència Cohen, però també emfatitza el fet que de moment no han trobat un model de negoci similar al seu.

L’estalvi final pel propietari

Aquest producte no només busca alleugerir la feina dels treballadors de darrere la barra sinó també estalviar les pèrdues i mantenir connectat en tot moment el propietari amb el seu estoc. "Hem comprovat que en cada got es malbaraten 20 mil·lilitres de beguda alcohòlica i 80 mil·lilitres de combinació i això pot provocar -a la llarga- pèrdues importants", explica Cohen.

Per tant, amb el seu model de subscripció inclou la màquina que va connectada a un servidor que facilita totes les gestions: "A més també avisa de la falta de begudes i és molt fàcil de controlar", descriu el cofundador de Mixo. Un altre dels beneficis pels propietaris és que el preu de les begudes que serveix la màquina de Mixo són escollits pels mateixos gerents dels locals i, per tant, acaben per vendre el mateix producte de manera més ràpida al mateix preu.

Cohen:  "Hem comprovat que en cada got es malbaraten 20 mil·lilitres de beguda alcohòlica i 80 mil·lilitres de combinació i això pot provocar -a la llarga- pèrdues importants"

Barcelona, un punt de trobada

Barcelona és una capital que acull cada any milers d'estudiants que vénen a formar-se a Catalunya. Aquest va ser el cas dels fundadors de Mixo, que van començar els seus estudis aquí i van decidir continuar innovant i emprenent a la mateixa ciutat, tot i ser d'altres països: "Al final vam veure que a Barcelona no només hi havia talent i gent internacional, sinó que tot l'ecosistema era ideal per a crear contactes i networking", remarca el fundador de la companyia.

El públic objectiu de Mixo podria ser qualsevol persona cansada de cues i aglomeracions per aconseguir una beguda en una discoteca. El seu producte innovador vol, sobretot, crear una marca pròpia i aconseguir crear una comunitat que vulgui consumir-lo, perquè tal com recorda Cohen: "Nosaltres -com qualsevol empresa- volem crear fanatisme, però del bo".