Mixpanel s'ha establert a Barcelona. L'empresa dedicada a l'anàlisi del comportament d'usuaris ha inaugurat la seva seu europea a la capital catalana, com a part del seu pla d'expansió dels propers 10 anys. L'empresa californiana ha invertit 100 milions d'euros en aquesta obertura i l'estrena d'oficines a París i Amsterdam, així com l'ampliació de la delegació de Londres.
L'equip de Barcelona estarà format per entre 60 i 70 treballadors, que s'ocuparan dels departaments de vendes, comptabilitat, acords, consultoria analítica, i suport i atenció al client. Només fa un any que Mixpanel va arribar a Europa, temps que ha servit per veure el potencial de creixement que té en el continent. El vicepresident i responsable de vendes i expansió de la companyia, Pierre Berlin, destaca que "la nostra nova seu a Barcelona i les iniciatives relacionades amb l'allotjament segur de dades reforcen el nostre compromís amb el mercat europeu i representen un pas important per a satisfer la creixent demanda d'anàlisi de comportament de l'usuari en aquesta regió".
Privacitat i tractament de dades
El pla estratègic d'aquesta inversió precisament fa referència al tractament de dades i l'aspecte de la privacitat. Mixpanel ha trobat un nínxol a Europa en el processament de la informació per part de les empreses seguint les regulacions i tenint en compte les diferències entre les lleis d'Estats Units i la Unión Europea.
La companyia dona servei a més de 250.000 aplicacions i llocs web i a unes 26.000 empreses. Entre aquestes, destaquen multinacionals com Samsung, Twitter i BMW, a més de les espanyoles Mercadona i FreeNow, l'antic Mytaxi.