• Empresa
  • La moda espanyola sedueix el sector 'bridal' del món

La moda espanyola sedueix el sector 'bridal' del món

Fira de Barcelona organitza un saló sobre l'arribada a la moda nupcial de les núvies millenials i la Generació Z

 La moda espanyola sedueix el sector bridal en el món
La moda espanyola sedueix el sector bridal en el món
Redacció VIA Empresa
Barcelona
13 d'Abril de 2019
Act. 24 d'Abril de 2019

La Fira de Barcelona organitza, entre el 23 i el 28 d'abril, un saló sobre la moda bridal al recinte de Montjuic. La moda bridal espanyola, segons un comunicat enviat pel departament de premsa de Fira de Barcelona, desfila amb pas ferm per tot el món. "Amb un volum de negoci de 860 milions d'euros -1.350 si es tenen en compte els complements i no només els vestits- i destacant com el segon país exportador després de la Xina, reafirma el seu rol de referent mundial". Així i tot, la internacionalització, juntament amb la plena adopció d'estratègies online i experienciales, seran clau per a l'èxit de les marques davant un mercat intern en contracció i la ineludible adaptació a les núvies Millennials i a l'arribada de la Generació Z. Aquestes són algunes de les conclusions de l'estudi “Núvies Millennials i Generació Z”, encarregat per Valmont Barcelona Bridal Fashion Week al professor del Iese José Luis Nueno.

 

El sector de vestits de núvia compta amb una xarxa de 730 companyies, que inclouen des de grans signatures fins a petits tallers artesanals, dóna ocupació a més de 13.400 persones i en 2018 ha produït 841.489 unitats, un 11% més que en 2016. Aquests són alguns dels resultats de l'estudi “Núvies Millennials i Gen Z: el sector de la moda nupcial en 2020” que suposa l'actualització de les dades de “Millennialsbrides: néixer en els 80, casar-se avui” de 2016, tots dos elaborats pel professor del Iese José Luis Nueno, doctor en ‘Business Administration’per la Universitat d'Harvard per encàrrec de VBBFW.

 

Gran pes de Catalunya en el negoci

Espanya és l'únic país occidental amb una producció superior a la demanda interna que en 2018 no va superar les 172.000 unitats, arribant a ser el segon país més exportador de moda nupcial, després de la Xina. En aquest sentit, Espanya exporta una de cada cinc unitats enfront d'una de cada tres del mercat del gegant asiàtic. Així, les exportacions constitueixen el 74% del total.

Catalunya, amb una quota del 41% sobre la xifra de negoci espanyola, és tradicionalment la principal promotora i experta en la cerca noves vies de negoci a l'estranger, de fet exporta el 76% de la seva producció de vestits de núvia, i en l'últim any ha incrementat les vendes en mercats com els EUA (+12%), la Xina (+30%) i alguns països d'Europa de l'Est, fins a aconseguir una facturació de 236 milions d'euros.

Europa, per part seva, en 2018 va produir 1.872.382 unitats, i a excepció d'Espanya que suposa per si sola el 49% de tota la producció europea, la resta del continent ha sofert una contracció del mercat especialment significativa en el cas d'Itàlia, seguida en menor mesura per França, que contrasta amb l'evolució positiva del mercat alemany, que ostenta una taxa de creixement anual compost (CAGR per les seves sigles en anglès) del 4%. Regne Unit, per part seva, es manté estable amb tendència a l'alça fins a l'any 2023.

Mercats de futur

Encara que els EUA sigui el segon país després de la Xina en nombre de noces, romandrà com el major mercat. Per part seva, el gegant asiàtic és el segon en el rànquing dels mercats més buscats del món pels 11,5 milions d'enllaços realitzats en 2018, i encara que només el 8% de les núvies vesteixin amb estil occidental, continuen conformant un target amb un potencial de vendes de 920.000 vestits. Així, si bé les previsions indiquen que les noces aniran disminuint fins a arribar als 10,8 milions en 2023, la Xina es consolida com un de les destinacions més atractives pel seu gran volum per a aquelles marques que busquen créixer fora dels mercats madurs tradicionals.

A més dels EUA i la Xina, són especialment interessants altres països que per demografia i nombre de noces confirmen la seva evolució positiva com el Brasil, Mèxic, el Perú, Xile i Colòmbia, i també els països del Golf com Aràbia Saudita, Kuwait i Qatar, on les núvies amb alt poder adquisitiu prefereixen els vestits occidentals d'alta gamma i estan disposades a assumir despeses elevades. Europa, Alemanya i UK mantenen un comportament positiu i juntament amb Itàlia continuen sent països atractius per a les marques exportadores espanyoles, sobretot en el cas dels vestits del segment mig-alt.

Experiència, personalització i activació contínua

Són natius digitals i no només per l'ús de l'ordinador, sinó pel de el Telèfon intel·ligent i tablet i en 2030 protagonitzaran l'univers bridal: es tracta els joves de la Generació Z, els nascuts a partir de 1995. Avui representen només el 6% de les noces, però la seva forma de consumir ja està canviant les regles: els Z ostenten pautes de consum i relacions socials que han evolucionat respecte a les dels primers Millennials, accentuant encara més la necessitat d'accés, connexió i ús de la xarxa. Així, les noves generacions de núvies demandaran més que mai experiència, personalització i una relació constant amb la marca en tot el procés de compra.

De fet, les prioritats del consumidor estan canviant ràpidament: l'any 1985, els productes representaven el 64% de les compres, i les experiències (serveis, vivències, productes experienciales, oci, etc.) el 36%. En el 2030, es preveu que els productes representin el 52%, i les experiències el 48%.

Així, amb l'arribada al mercat dels joves de la Gen Z, la moda nupcial es veurà obligada a continuar amb la transformació del customerjourney i de l'experiència de compra, considerant cada núvia com un procés únic que requerirà experiències digitals i creatives personalitzades, a la seva mesura.