• Empresa
  • MSC Cruceros vol construir una terminal al Port de Barcelona

MSC Cruceros vol construir una terminal al Port de Barcelona

La naviliera italiana invertirà 50 milions d'euros en la construcció dirigida per l'arquitecte Ricardo Bofill

Un dels creuers al Port de Barcelona
Un dels creuers al Port de Barcelona
ACN
Barcelona
23 de Setembre de 2017
Act. 23 de Setembre de 2017

MSC Cruceros, un dels operadors de creuers principals d'Europa i l'Amèrica del sud, ha sol·licitat formalment una concessió al Port de Barcelona per construir-hi i gestionar-hi una terminal de creuers. La sol·licitud de concessió és sobre un espai situat al moll Adossat i per un termini de 30 anys. El Port de Barcelona té previst iniciar el tràmit d'aquesta petició en breu. En cas que prosperi, l'obra s'encarregarà a l'arquitecte Ricardo Bofill i la naviliera italiana hi invertirà 50 milions d'euros.

Amb aquest projecte, MSC Cruceros planteja potenciar el seu percentatge de passatgers de port base, aquells que inicien i finalitzen el creuer a la capital catalana. La companyia proposa que bona part dels creueristes que actualment només fan una escala d'un dia a la ciutat puguin esdevenir passatgers de port base gràcies a les instal·lacions que oferirà la nova terminal, que entraria en funcionament l'any 2021.

La companyia naviliera invertirà 50 milions d'euros en la nova infraestructura
 

El Port de Barcelona, que l'any passat va rebre 2,6 milions de creueristes, és el primer port de creuers d'Europa i de la Mediterrània i el quart port base mundial, després dels tres principals ports de Florida (EUA) que serveixen el Carib. Disposa de 6 terminals de creuers (4 al moll Adossat per a grans vaixells i 2 al World Trade Center per a embarcacions més petites) i en té una setena en construcció. La de MSC seria la vuitena.

En els darrers vuit anys el moviment de creueristes al Port de Barcelona s'ha mantingut estable (entorn als 2,5 milions de passatgers), amb un pes creixent dels passatgers de port base, que se situen en el 58% del total.