• Empresa
  • Muface dona fins al 4 de març a les asseguradores per presentar-se al concurs per cobrir funcionaris

Muface dona fins al 4 de març a les asseguradores per presentar-se al concurs per cobrir funcionaris

El concert serà vigent fins al 2027 i està previst que s’iniciï l’1 d’abril

Façana d'un edifici de Muface, a Madrid | Europa Press
Façana d'un edifici de Muface, a Madrid | Europa Press
Redacció VIA Empresa | ACN
10 de Febrer de 2025
Act. 10 de Febrer de 2025

Les asseguradores que es plantegin presentar-se al concurs per donar cobertura mèdica als funcionaris tenen fins al 4 de març a la mitjanit per entregar les seves ofertes. Així consta a la Plataforma de Contractació de l’Estat on figura la nova xifra del contracte valorat en 4.429.588.976,43 euros  i que serà vigent fins al 2027. El passat 28 de gener, el govern espanyol va millorar en un 41% la prima de les asseguradores a la licitació i va oferir un finançament addicional de 330,5 milions d’euros a distribuir entre les tres anualitats. L’obertura dels sobres amb les ofertes es durà a terme el 5 de març a les deu del matí i el nou contracte serà vigent a partir de l’1 d’abril fins al 31 de desembre del 2027. 

 

El govern espanyol s’ha vist obligat a millorar les condicions del contracte després que les asseguradores Adeslas i DKV rebutgessin concórrer-hi en al·legar que no els sortia a compte, deixant sola Asisa. Mentrestant, funcionaris i sindicats van expressar la seva preocupació per quedar-se sense cobertura sanitària, tot i que l’executiu espanyol va assegurar que fins que no s’adjudiqués el nou contracte els mutualistes tenien garantida la seva assistència sanitària en les condicions actuals. 

L’obertura dels sobres amb les ofertes es durà a terme el 5 de març a les deu del matí i el nou contracte serà vigent a partir de l’1 d’abril fins al 31 de desembre del 2027

Tot i aquest escenari,  el Ministeri de Transició Digital i de la Funció Pública van seguir mantenint converses i Adeslas va anunciar la seva decisió de reconsiderar la seva negativa a optar a prestar aquest servei i estudiar optar-hi de nou.

 

En l’oferta publicada aquest divendres a la tarda a la Plataforma de Contractació, s’especifica que l’objecte del concert és assegurar l’accés a la prestació d’assistència sanitària a l’Estat i a l’estranger durant aquest any, el 2026 i el 2027 als mutualistes i a la resta de beneficiaris de Muface.