La marca catalana de calçat esportiu i accessoris Munich va tancar l’any passat amb rècord de facturació. La marca liderada per Xavier Berneda i coneguda per la “X” dels seus productes va registrar el 2021 unes vendes de 52,6 milions d’euros, un 28,71% més que l’exercici anterior.
Aquests resultats posen en evidència que s’ha recuperat de la crisi provocada per la pandèmia de la Covid-19. Confirmen que la marca catalana està en fase de creixement. Destaca l’increment del 60% en les venes de calçat de moda, amb les insígnies Massana, Sapporo, Osaka i Barru.
Pel que fa als complements, especialment les bosses, les vendes es van disparar en un 46%.
Respecte a la col·lecció d'esport, es consolida la línia STB (categoria lifestyle dins de la línia d'esport) així com la bona acollida dels models de futbol sala.
Munich segueix apostant amb força per esports com el pàdel, igual que l'hoquei herba, on es consolida com una marca de referència. Dins del món del pàdel, la companyia ha triplicat la facturació respecte a l'any anterior fins 1,46 milions d’euros.
Munich va obrir l’any passat quatre botigues pròpies, amb les quals arriba a 24 punts de venda
La facturació va créixer l’any passat un 24% en el retail. Es van obrir quatre noves botigues (La Maquinista, Bonaire, Corunya i Parc Sud), amb les quals s’ha arribat als 24 punts de venda propis, repartits entre la província de Barcelona, Mallorca, Madrid, Saragossa, Corunya i Sevilla, així com a Andorra.
Mercat internacional
Munich ha intensificat la penetració en el mercat internacional. Pel que fa a les exportacions, la facturació has crescut un 28%. Aquest percentatge representa més de sis milions d'euros. Els mercats europeus amb més pes són Itàlia, Alemanya, Andorra i els Països Baixos.
Gràcies a l’ecommerce i a les plataformes de venda a l’exterior, s’ha disparat la penetració internacional. Les seves col·leccions de moda van passar de 10 a 20 països i les d’esport, de 27 a 60 països, respecte el 2020.