• Empresa
  • MútuaTerrassa presenta la iniciativa 'Toca la vida'

MútuaTerrassa presenta la iniciativa 'Toca la vida'

Coincidint amb el Dia Internacional de la Música, l’entitat presenta un projecte que busca millorar la salut i l’experiència dels pacients atesos

Exterior de l'Hospital Universitari MútuaTerrassa | Cedida
Exterior de l'Hospital Universitari MútuaTerrassa | Cedida
Redacción VIA Empresa
Terrassa
21 de Juny de 2023
Act. 21 de Juny de 2023

El pròxim dimecres 21 de juny, MútuaTerrassa presentarà la iniciativa Toca la vida, un projecte de música en viu promogut per la Comissió d’Humanització de l’entitat que busca millorar la salut i l’experiència dels pacients atesos -també familiars i professionals- mitjançant la música com a fil conductor. En aquest sentit, en el marc d’aquesta primera acció, es posarà a disposició de pacients, familiars i professionals un piano -ubicat al vestíbul de l’HUMT- per tal que puguin tocar peces breus i amenitzar així l’entrada i la sortida del centre.

Hi haurà dues franges horàries (entre les 14 h i les 15.30 h i entre les 19 h i les 20.30 h) en el transcurs de les quals es podrà tocar. Al llarg dels mesos vinents està previst programar noves iniciatives musicals emmarcades en el projecte Toca la vida. Són diversos els estudis que evidencien que la música aporta nombrosos beneficis per a la salut i d’aquí la conveniència d’acostar-la als hospitals i centres sanitaris. Sens dubte, esdevé una bona forma d’aportar-hi calidesa i proximitat i donar suport a les persones durant els processos de malaltia.

Són diversos els estudis que evidencien que la música aporta nombrosos beneficis per a la salut

Pla d’Humanització i Experiència Pacient de la Fundació Assistencial MútuaTerrassa (FAMT)

A mitjans del passat mes de març, la Comissió d’Humanització de l’entitat va donar a conèixer el Pla d’Humanització i Experiència Pacient de la FAMT, el qual es va concebre amb la voluntat de millorar la salut i l’experiència dels pacients, familiars i professionals mitjançant una assistència humanitzada. 

El pla en qüestió contempla un total de quatre línies estratègiques orientades a assolir aquest objectiu així com la implementació d’un seguit d’accions en el transcurs dels pròxims tres anys. Ha estat desenvolupat, al llarg del darrer any, per la Comissió d’Humanització i Experiència Pacient (HiExP), formada per una vintena de professionals procedents d’àmbits diversos de l’entitat i compromesos amb aquesta voluntat transformadora.