
El secretari de Mobilitat, Manel Nadal, ha anunciat que les ATM crearan un títol propi que serà interoperable amb altres sistemes de transport públic a l'Estat. "Això ho acordarem amb l'Estat i que ens el financiï", ha assenyalat Nadal durant la seva compareixença a la Comissió de Territori. Nadal ha recordat que a partir de l'estiu Rodalies deixarà ser gratuït i constarà d'una tarifa plana de 20 euros al mes, i que la Generalitat augmentarà la seva aportació en els bitllets bonificats del 20% al 30% a l'ATM, just quan l'Estat rebaixi la seva del 30% al 20%. El secretari ha destacat que actualment els recursos són "limitats" i ha apostat per rebaixar les bonificacions i anar augmentant el servei per no anar cap a un "col·lapse permanent".
Fa pocs mesos, el ministre de Transports i Mobilitat, Óscar Puente, va explicar que el govern estava estudiant implantar un sistema de transport únic per a tot l'Estat i anar deixant enrere la política de bonificacions aplicada durant els darrers temps. Nadal ha garantit que les ATM crearan els seus títols propis que es podran utilitzar per fer viatges a la resta de l'Estat, una qüestió que la Generalitat negociarà amb el govern espanyol.
Nadal ha recordat que a partir de l'estiu Rodalies deixarà ser gratuït i constarà d'una tarifa plana de 20 euros al mes
Sobre les bonificacions, Nadal ha comentat que "han servit" però alhora estan produint un "efecte complex" perquè s'està produint un increment de la demanda del servei. En aquest sentit, ha explicat que entre el 2024 i l'any anterior s'han registrat augments del 30% i el 40%, i que s'hi sumen altres circumstàncies, com que hi ha molts joves que no es treuen el carnet de conduir.
Pel secretari de Mobilitat, no es poden aplicar bonificacions al mateix temps que es demanda un increment dels serveis. Per això, aposta per una rebaixa "gradual" al mateix temps que es dona una alternativa als ciutadans, com per exemple una millora dels preus del transport públic després de culminar la integració tarifària aquest 2025 i la integració tecnològica l'any que ve.
Durant la seva intervenció, Nadal ha defensat que l'ATM actualitzés almenys l'IPC en les tarifes per aquest any i ha dit que o fer-ho hagués significat una pèrdua de recursos de 30 milions d'euros; i més després de no haver-ho fet durant 4 o 5 anys seguits fins al 2023.