Naturgy ha posat a l'abast de tots els seus clients l'ajornament enel pagament de les factures energètiques per a 20.000 llars i 9.000 pimes i autònoms a tot Espanya. Ho ha fet dins del seu programa d'iniciatives per ajudar a aquests clients a gestionar l'impacte econòmic durant la situació derivada de l'expansió de la pandèmia de la covid-19, segons informen en un comunicat. Aquest paquet de mesures ja va ser implementat des dels primers dies de l'estat d'emergència per al col·lectiu de pimes i autònoms i ampliada als clients domèstics del mercat liberalitzat fa escasses setmanes.
Pel que fa a l'acció llançada que permet l'assistència mèdica gratuïta mitjançant una videotrucada, engegada fa menys de 10 dies, s'han atès i gestionat 1.000 trucades, amb una mitjana de 100 trucades al dia, en un servei que està disponible per a tots els clients de Naturgy, a qualsevol hora tots els dies de la setmana.
A més, la companyia ha realitzat 11.500 reparacions urgents des de l'inici de l'estat d'emergència, totes elles executades seguint un protocol estricte de mesures de seguretat, tant per als tècnics com per als clients que són atesos.
El president de Naturgy, Francisco Reynés, ha assegurat que "la resposta de clients, pimes i autònoms i instal·lacions medicalitzades a aquestes mesures demostra com de necessàries són aquest tipus d'iniciatives en situacions com l'actual. Totes les companyies hem de ser conscients de la responsabilitat que tenim amb la societat i contribuir amb el nostre esforç i capacitat operativa", ha sentenciat.