Naturgy torna a activar l’ajornament i finançament de les factures de llum i gas per als seus clients domèstics, i per a pimes i autònoms dels sectors afectats per les restriccions d’obertura, especialment la restauració i l’hoteleria, que sumen més de 51.000 negocis a Catalunya.
Segons informen en un comunicat, la companyia reedita aquesta mesura de suport econòmic i social per als seus clients, que ja es va activar durant la primera onada de la pandèmia, i que busca mitigar l’impacte econòmic en els negocis en aquesta situació especial. Altres sectors, com el de les arts escèniques i musicals i els equipaments esportius, entre d’altres, també podran sol·licitar-la. En total, la companyia estima en prop de 34.000 els clients pimes i autònoms actuals que poden acollir-se a aquesta iniciativa.
Els clients que s’acullin al nou pla d’ajuda poden sol·licitar, a través del seu web, l’ajornament de les factures emeses des de la data de sol·licitud i fins al 31 de gener del 2021. Naturgy ajornarà el pagament d’aquestes factures durant aquests mesos, finançant les factures dels seus clients sense interessos i durant 12 mesos a partir del mes de febrer del 2021.
El president de Naturgy, Francisco Reynés, ha destacat que “les empreses hem de ser conscients de la responsabilitat que tenim de donar suport al nostre entorn en moments conjunturals d’alta incertesa" i ha afegit que "assistim a una segona onada de la pandèmia que afecta un cop més a les economies domèstiques. Reactivar la nostra iniciativa permetrà a pimes i autònoms gestionar la seva liquiditat a mitjà termini i que puguin fer front millor a aquest període”.