“Per favor, Jordi. Treu-me del butlletí que envies. No el vull rebre més. He trobat l’amor de la meva vida gràcies a l’speed dating de fa unes setmanes. Estic enamorada i il·lusionada”, declara la Divi, una noia de 30 anys i usuària habitual de trobades a cegues. “La veritat és que havia deixat de creure amb l’amor des de l’arribada del coronavirus, però la vida et canvia d’un dia per l’altra”, declaren altres assistents.
Sí, estem davant el negoci de l’amor a Catalunya. Les cites ràpides i a cegues tornen a l’ordre del dia, interrompudes per un virus que ho ha capgirat tot i que torna en moments poc oportuns, com la variant òmicron. Fins i tot l’amor. “Estic vacunat, eh!”, declaren entre somriures els joves que entren a la terrassa. 10 nois i 10 noies de franges d’edat similars es troben en cites ràpides de 10 minuts cadascuna, moderades per un impulsor que cronometra el temps. El preu: 15 euros amb una consumició inclosa, depenent del dia. Mascareta, higiene de mans, certificat covid i una vetllada per endavant. I sort, molta sort. En acabar els arriba un correu electrònic de l’organització amb un llistat dels assistents i poden valorar a qui han trobat més interessant. Si és correspost, l’impulsor els posa en contacte a través d’aquest mitjà. Com els vells temps.
L’amor i els diners, un negoci infal·lible
L’amor, com tot en aquesta vida, mou diners. I més dels que ens pensem. Per exemple, abans de l’esclat de la pandèmia, el dia de Sant Valentí movia prop de 1.500 milions d’euros a Espanya, segons els últims estudis del sector. I, cada ciutadà, 63 euros en el seu regal pel dia “dels enamorats”.
Sant Valentí mou prop de 1.500 milions d’euros a Espanya
La cerca de l’amor per part dels ciutadans també mou diners al llarg de l’any i els speed dating i cites a cegues estan a l’ordre del dia. Aplicacions a part, com per exemple Tinder, que ha engegat l’any amb una sucosa campanya publicitària per part del govern català per incentivar la vacunació contra la covid-19. Fonts del sector i impulsors de les trobades de l’amor no volen revelar la facturació, ja que “no sempre és la principal via d’ingressos” i, per culpa de la pandèmia, hi ha hagut interrupcions. Com per exemple “quan es tancava la restauració o patien restriccions”, tal com apunta Jordi Martínez, CEO de BeDazzling, una de les empreses més importants i conegudes del sector.
“L’amor en temps de coronavirus no ha canviat. Crec que l’amor és un objectiu irrenunciable per a tothom i només els més porucs ho aplacen en el temps, però acaben tornant”, continua Martínez.
Tinder ha engegat l’any amb una sucosa campanya publicitària per part del govern català per incentivar la vacunació contra la covid-19
“No es pot comparar veure a la gent cara a cara per filtrar una primera cita, que fer-ho durant dies xatejant a través d’una aplicació gratuïta com Tinder. Sempre seran molt més efectives les cites ràpides. I cada any guanyen més adeptes”, es reafirma Martínez. “Estem en un creixement sostingut i no hi ha crisi al sector. Per exemple, tinc un altre negoci que consisteix en una agència que et busca una parella estable amb afinitats més relaxades. No hem deixat de treballar ni un sol dia”, conclou.
Angelikah Heinbach, impulsora de Speeddating Gaudí, explica a VIA Empresa que ha volgut aportar un valor afegit a les cites a cegues, especialment durant la pandèmia. I incorpora una activitat d’allò ben especial: una combinació d’art català amb cites ràpides. Els participants trenquen el gel mitjançant la creació de mosaics i imants en forma de cor, per després participar a les trobades. “Perden la timidesa, sobretot els nois”, confessa amb un somriure Heinbach. L’emprenedora es considera optimista, sobretot de cara al març quan millori les circumstàncies actuals. I anima a tothom a participar-hi. “S’ha de perdre la por, defugir de trobar la teva mitja taronja a l’instant i ser conscient que també pots ampliar el teu cercle social. Un autèntic win-win”.
Benvinguts al negoci de l’amor. El gran oblidat en temps de coronavirus, però que mou més diners i sensacions del que pensem.