Nestlé Espanya iniciarà ben aviat un pla de baixes incentivades que afectarà 120 treballadors “pel sobredimensionament de personal” davant el canvi d'hàbits de consum i, en concret, “l'augment de vendes de les marques blanques”, segons ha informat La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF). "El consumidor cada cop està menys disposat a pagar preus més alts i s'està experimentant una migració clara cap a la marca blanca", argumenten des de l'empresa. En aquest sentit, recorden que el sector de l'alimentació pateix una etapa "d'inestabilitat i incertesa" que fa necessari implementar una estructura laboral "eficient" i "competitiva".
Segons el sindicat, el pla afectarà treballadors de les oficines centrals i les vendes i haurà d'estar finalitzat durant la primera quinzena d'octubre. L'empresa, que té uns 4.500 empleats a Espanya, té previst anunciar-ho formalment els propers dies. CSIF, a través de les seccions sindicals, oferirà assessorament a aquells treballadors que es vulguin acollir voluntàriament al pla de baixes incentivades. “Esperem que sigui una mesura voluntària i puntual i que no siguin necessaris més ajustos a la companyia”, va afegir el sindicat.
El 2022, Nestlé Espanya va reduir un 20% el benefici net fins a 92,8 milions d'euros, el nivell més baix dels últims vuit exercicis. Mentre que la xifra de negocis va millorar un 2% fins a 2.358,4 milions, les despeses d'aprovisionaments es van incrementar un 22%. Dins d'ells, el consum de primeres matèries va repuntar un 25% fins a superar els 1.000 milions.
Globalment, el benefici del grup suís es va enfonsar més del 45% l'any passat, fins a 9.300 milions de francs suïssos (9.580 milions d'euros, al canvi actual). Aquesta reculada en els guanys del gegant de l'alimentació va contrastar, com en el cas de la filial espanyola, amb un augment de les vendes: Nestlé va facturar a tot el món 94.400 milions de francs suïssos (9.728 milions d'euros), un 8,4% més.