• Empresa
  • Nestlé, la marca d'alimentació més valuosa del món

Nestlé, la marca d'alimentació més valuosa del món

La multinacional ha revalidat el títol i supera la firma xinesa de productes lactis Yili i de Lay's

La central de Nestlé a Esplugues de Llobregat | ACN
La central de Nestlé a Esplugues de Llobregat | ACN
Redacción VIA Empresa
Barcelona
23 d'Agost de 2023

Nestlé ha revalidat el títol de ser la marca d'alimentació més valuosa del món, per davant de la firma xinesa de productes lactis Yili i de Lay's, segons l'informe de 'Brand Finance', consultora independent líder en valoració de marques. En concret, el valor de marca de Nestlé s'ha elevat un 8%, fins a 22.400 milions de dòlars (uns 20.576,8 milions d'euros), a causa del fort creixement de les vendes en tota la seva àmplia i variada cartera de marques.

Per la seva banda, la marca xinesa de productes lactis Yili conserva la segona posició amb una valoració de 12.400 milions de dòlars (uns 11.390 milions d'euros), gràcies al creixement de les vendes nacionals, així com la seva presència mundial, ja que els seus productes estan disponibles ja a més de 60 països.

D'altra banda, la indústria dels aperitius ha continuat augmentant el valor de marca després de la pandèmia i les cinc principals marques del sector (Lay's, Doritos, Want Want, Cheetos i Tostitos) han incrementat el valor de marca en una impressionant mitjana del 40 %. Destaca Lay's, que se situa a la tercera plaça amb un increment del 29% del seu valor de marca.

Coca-Cola, la més valuosa de les begudes no alcohòliques

Per la seva banda, Coca-Cola s'ha situat com la marca de begudes no alcohòliques més valuosa i forta del món amb una valoració de 33.500 milions de dòlars (uns 30.774 milions d'euros), un 5% menys, però a més compta amb el més gran valor de percepció de sostenibilitat. La multinacional de begudes refrescants manté aquest primer lloc gràcies a la seva familiaritat i reputació a nivell mundial, reforçat pel desenvolupament de productes innovadors, les campanyes de màrqueting a gran escala i el compromís digital.

Per darrere de Coca-Cola al rànquing mundial se situa el seu principal competidor, Pepsi, amb una valoració de 18.300 milions de dòlars (uns 16.811 milions d'euros), seguida de Red Bull, la marca del qual es revalora un 1%, fins als 7.000 milions de dòlars (uns 6.431 milions d'euros) per tancar el podi.