• Empresa
  • Nestlé paga 6.000 milions d'euros per vendre productes d'Starbucks

Nestlé paga 6.000 milions d'euros per vendre productes d'Starbucks

El grup suís adquireix de manera "perpètua" els drets per comercialitzar cafè i te de la cadena de Seattle

La marca Starbucks també serà present al supermercat gràcies a Nestlé
La marca Starbucks també serà present al supermercat gràcies a Nestlé
Redacció i Agències
Barcelona
07 de Maig de 2018
Act. 07 de Maig de 2018

El grup suís Nestlé ha arribat a un acord per adquirir per 7.150 milions de dòlars (5.988 milions d'euros) els "drets perpetus" per comercialitzar productes Starbucks fora dels establiments de la major cadena de cafeteries del món, segons han anunciat ambdues companyies.

 

La transacció, que podria completar-se a finals del 2018, no suposa la transferència d'actius fixos, encara que suposarà la incorporació a l'amo de Nespresso d'uns 500 empleats d'Starbucks. Així mateix, l'acord deixa fora els productes llestos per beure d'Starbucks, així com la comercialització dins de les cafeteries de la multinacional de Seattle.

Starbucks precisa que conservarà una participació significativa com a llicenciadora i proveïdor de productes, a més que l'acord implicarà que les marques d'Starbucks estaran presents en el sistema de cafè en càpsules de Nestlé.

 

La multinacional de Seattle usarà els diners procedents de la transacció a accelerar la recompra d'accions pròpies amb l'objectiu de retornar als seus accionistes fins a 20.000 milions de dòlars (16.767 milions d'euros) en metàl·lic mitjançant recompres d'accions i dividends fins a 2020.

La compra d'aquest negoci, les vendes anuals del qual ronden els 2.000 milions de dòlars (1.677 milions d'euros), tindrà una contribució positiva als beneficis per acció de Nestlé i al creixement orgànic de la companyia suïssa a partir de 2019.

Per la seva banda, Starbucks espera que la transacció tindrà impacte en el seu benefici per acció a partir de 2021 o abans i no implicarà canvis en els seus objectius financers a llarg termini.

"Aquest acord històric és part dels nostres esforços d'enfocar i evolucionar el nostre negoci per fer front a les necessitats canviants dels consumidors", ha declarat Kevin Johnson, president i conseller delegat de Starbucks.

Per la seva banda, el conseller delegat de Nestlé, Mark Schneider, destaca que l'acord amb Starbucks representa "un pas significatiu" per al negoci cafeter de Nestlé, la categoria de major creixement de la companyia helvètica, que aconsegueix així una forta plataforma per créixer a Amèrica del Nord.