
Amb només setze anys, David Camprubí va començar a comprar i revendre sabates exclusives i limitades. Quan s'assabentava que sortia un model que triomfaria i s'esgotaria, era el primer a anar a la botiga per comprar-les i, després, les venia més cares. Vuit anys després, aquell projecte s'ha convertit en Newcop, amb botigues de Barcelona a Dubai i una facturació d'uns set milions d'euros.
Adidas, Nike, Air Jordan o Yezzy són algunes de les marques que mou i que en els últims anys estan definint la moda urbana arreu del món. Les sabates han fet un gran boom i les col·laboracions de marques amb estrelles internacionals estan a l'ordre del dia. I David Camprubí ha aprofitat l'onada.
Emprenedor i passió per les sabates
"Des de petit era un noi molt emprenedor", explica Camprubí, que va unir aquest esperit amb la seva passió per les sabates des del 2017. La compravenda de sabates exclusives era bastant popular als Estats Units, mentre que a Europa era més rudimentari. Com també ho va ser la seva manera de començar amb només setze anys.
Quan s'assabentava que sortia al mercat un model que podia triomfar, passava la nit a les portes de la botiga per comprar-les. Les revenia a altres negocis i podia guanyar fins a 200 euros. Ràpidament, va veure que si hi anaven vint amics, els guanys es disparaven. I també compraven les sabates a gent que les adquiria a la mateixa botiga. "Així vaig començar", recorda.
Camprubí: "Vam canviar el negoci"
"Vam anar creixent, cada vegada compràvem més sabates a les botigues i a altra gent que comprava a botigues. Vam anar fent volum", explica el fundador de Newcop. Després de dos anys, ja no comprava personalment les sabates a les botigues, sinó que tenia xarxes de proveïdors. Cada vegada venien més unitats.
I és quan va decidir que havia de professionalitzar-se. Fins llavors, a l'Estat espanyol només hi havia quatre o cinc botigues que es dediquessin a la compravenda de sabates, però tot molt personal. Camprubí tenia una aposta molt més ambiciosa de creixement. Ja al 2021 disposava d'un magatzem propi i movien centenars de sabates a través de plataformes digitals o a altres establiments. El 2022 va fundar Newcop amb el seu soci Xinlei Liu i el seu germà Victor Camprubí i van obrir la seva primera botiga física a Barcelona. "Vam canviar el negoci", emfatitza.
Barcelona, Madrid i un projecte ambiciós
"Les sabates van fer un boom molt fort i vam pensar que era el moment de tenir la nostra marca i obrir una botiga pròpia a Barcelona", explica. A l'abril de 2022, obrien el seu primer establiment en un petit local a Portal de l'Àngel. Hi anaven sense grans expectatives i amb poc pressupost, però els resultats van ser exitosos. S'hi van sumar el públic local i també els turistes. La botiga es va fer un nom i els clients hi anaven expressament.
"Voliem crear valor, una bona marca i que les vendes depenguessin de nosaltres", destaca. La gent confiava en Newcop i sabia que tenia bon material. Només vuit mesos després, van obrir una botiga a Madrid i una segona a Barcelona: "No volíem guanyar diners al moment, sinó fer un projecte gran i portar-lo lluny".
A la gran ciutat europea
El 2022 ja van facturar 2,5 milions d'euros i el 2023 van créixer per sobre dels cinc. Va ser de consolidació del projecte i de la marca. I el 2024 el moment per fer un altre salt endavant amb l'obertura d'una botiga a París, ja que veien que el seu model, de sabates de marca i de preus relativament alts, no encaixaria en altres ciutats de l'Estat. Tot i que la desembocadura a París no va ser fàcil, doncs no eren coneguts, el primer any el van tancar amb vendes d'un milió d'euros. "Ens ha anat bé per aprendre dels errors i agafar experiència. El futur és expandir-nos internacionalment", relata Camprubí.
Aquest gener de 2025 han assolit una nova fita amb l'obertura d'una botiga pròpia a Dubai Mall, el centre comercial més gran del món. Una aposta que els aporta "visibilitat" i "valor de marca". Una "oportunitat tan gran" que no van poder rebutjar. "Volem crear una marca el més gran possible", reitera el fundador de Newcop.
Camprubí: "No ens ho imaginàvem"
En menys de tres anys, tenen cinc botigues físiques a tres països i facturen més de set milions d'euros: "No ens ho imaginàvem, vam començar en una petita botiga treballant nosaltres mateixos i pensant que havíem de vendre tres sabates per fer el dia. Teníem molts dubtes". Però la seva filosofia d'anar al dia i els ha portat fins a aquest creixement vertiginós.
Amb el temps han afegit samarretes i altres complements, alguns sota la seva pròpia marca. Tot plegat els ha convertit en referents del sector: "La majoria de botigues són negocis, però nosaltres vam prendre la decisió de ser una empresa. Ens volem expandir i ser el més gran possible". Per ara, el 85% de les seves vendes són en les botigues físiques.
L'èxit de les sabates
Una trajectòria exitosa que ha estat possible pel creixement de la passió per les sabates en les generacions joves. Travis Scott, Billie Eilish o Drake amb Nike, Bad Bunny amb Adidas o J. Balvin amb Jordan són algunes de les col·laboracions que exemplifiquen la popularitat d'aquest complement. Però com s'explica que comprin una sabata a una botiga i poc després la puguin vendre per molt més preu?
"És oferta i demanda. Si d'una sabata surten 50.000 unitats i en vol molta gent, segur que s'esgota en tres dies. Si les aconseguim, les podem vendre per més diners", descobreix Camprubí. Altres vegades, una sabata es fa viral sense esperar-ho pels seus colors o perquè l'ha portat una gran personalitat. Llavors, la seva feina és aconseguir-ne ràpidament per tenir-ne a la botiga. Newcop té ara molts proveïdors per tot el món i compren cada dia en funció del que necessita i del que més funciona. És gairebé com una borsa, però de sabates.
El futur de Newcop passa ara per potenciar la seva presència i reconeixement a Europa i la zona dels Emirats. Crear marca i comunitat, amb marca pròpia i les millors marques de la moda urbana. "Volem ser una marca guai on es poden comprar altres marques guais", resumeix.